پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
دیدار جمعی از تازه مسلمانان آمریکای جنوبی از کتابخانه تخصصی علوم حدیث

جمعی از تازه مسلمانان آمریکای جنوبی، با حضور در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، ضمن دیدار از کتابخانه تخصصی علوم حدیث، با معاون پژوهشی دانشگاه قران و حدیث گفت‌گو کردند.

به گزارش کتاب ایران (ایبنا) از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، جمعی از تازه مسلمانان کشورهای منطقه آمریکای جنوبی شامل ونزوئلا، اروگوئه، برزیل، شیلی، بولیوی و کلمبیا، پیش از ظهر پنجشنبه دوم بهمن ماه با حضور در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، ضمن دیدار از کتابخانه تخصصی علوم حدیث، با معاون پژوهشی دانشگاه قران و حدیث دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی، با تبریک تشرف این افراد به دین مبین اسلام اظهار کرد: امیدوارم شما معارف و مبانی احکام اسلام را از طریق اهل بیت دریافت کرده و با عمل کردن به این تعالیم در دنیا و آخرت سعادتمند شوید.

وی همچنین، به معرفی دانشگاه قرآن و حدیث پرداخت و گفت:این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف به بسط و گسترش دانش های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش های حدیثی و تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث می پردازد.

معاون پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث به معرفی دانشکده مجازی علوم حدیث پرداخت و اظهار کرد: تحصیل در این مرکز کاملاً غیر حضوری و از طریق اینترنت است و آزمون‌های پایان هر نیمسال به صورت حضوری در قم، تهران یا یکی از نمایندگی‌های مرکز در سراسر نقاط ایران و جهان برگزار ‌می‌شود.

در ادامه مهمانان، از بخش های مختلف مؤسسه، دانشگاه و کتابخانه تخصصی علوم حدیث بازدید کردند.

 این کتابخانه بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب را دربر گرفته است و عمده آثار مکتوب قرآن و حدیث را در خود جای داده است. همچنین منابع حدیثی شیعی و اهل سنت جمع آوری شده و محققان از این منابع استفاده می کنند.

دانش نامه قران و حدیث که مجموعه مجلدات آن به۱۰۰ جلد می رسد از منابع حدیثی کتابخانه تخصصی دارالحدیث بهره برده است.

 چهل نفر از تازه مسلمانان آمریکای جنوبی به همت امور بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با هدف آشنایی با فعالیت های پژوهشی و آموزشی از این مؤسسه علمی ـ فرهنگی بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها