چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
فراخوان دومین دوره جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار اعلام شد

فراخوان دومین دوره جایزه «گنجینه پژوهشی ایرج افشار» از سوی مرکز دايره‌المعارف بزرگ اسلامی اعلام شد. این جایزه به بهترین رساله در رشته کتابداری تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) تمامی فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رشته کتابداری که از پایان‌نامه خود در سال 1392 دفاع کرده‌اند، مي‌توانند در صورت تمایل به شرکت در دومین دوره جایزه این گنجینه، یک نسخه از رساله خود را تا 15 مرداد 1393 به نشانی تهران، دارآباد، مرکز دايره‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) دفتر گنجینه پژوهشی ایرج افشار ارسال کنند.

برگزیده این جایزه 16 مهرماه، به مناسبت سالروز تولد استاد ایرج افشار، معرفی مي‌شود. 

دو سال پس از فوت آن مرحوم «هیات امنای گنجینه پژوهشی ایرج افشار» نظر به علایق وي نسبت به گسترش و تداوم «کتابداری» در ایران، و این‌که خود او هم از کتابداری در کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شروع به کار کرد، جایزه‌ای در حوزه تحقیقات و مطالعات کتابداری معین کرد. این جایزه به بهترین پایان نامه تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته کتابداری اعطا می‌شود. شورای داوران شامل کارشناسان و استادان مبرز کتابداری در ایران هستند.

نخستین جایزه ایرج افشار 16 مهرماه 1392 به رساله دکتری‌ عاطفه شریف با عنوان «شناسایی و تحلیل ابعاد ساختاری و مفهومی فهرست سرعنوان‌های موضوعی فارسی در مقایسه با فهرست سرعنوان‌های موضوعی کنگره» اهدا شد. 

مراسم اهدای نخستین دوره جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار 16 مهر سال گذشته با حضور چهره‌هایی مانند آیت‌الله کاظم موسوی بجنوردی، فتح‌الله مجتبایی، محمدرضا شفیعی کدکنی، داریوش شایگان، روح‌الله مرادی، هوشنگ دولت‌آبادی، شهرام ناظری، انوشیروان روحانی، ایرج پارسی‌نژاد، سیدمحمود دعایی، علی دهباشی، آرش و بهرام افشار (فرزندان ایرج افشار) و جمعی از پژوهشگران حوزه کتابداری در سالن همایش‌های رایزن مرکز دايره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها