یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
40 حکایت از زندگی پیامبر برای کودکان نوشته شد

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی(کتاب‌های بنفشه) کتاب «پیامبر قصه می‌گوید» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، حاوی 40 حکایت از زندگی پیامبر را روانه بازار کتاب کرد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- کتاب «پیامبر(ص) قصه می‌گوید» دربردارنده 40 حکایت از پیامبر اکرم(ص) است. از جمله عناوین این حکایت‌ها می‌توان به «خوشحالی فرشته‌ها»، «شریک کار دیگران»، «اتاقی با دو در»، «من هم تو را می‌بخشم»، «او را ببخش»، «فرشته مرگ رفت»، «وای به حال ظالم»، «من او را بخشیدم»، «چرا جهنمی شدید؟»، «عاقبت غیبت»، «سگ تشنه»، «ارزش دعا»، «مورچه دعاگو» و «برده بالاتر بود» اشاره کرد.

نویسنده در بخشي از مقدمه اين کتاب نوشته است: «بی شک شناساندن بزرگان علم، معرفت، هنر، اخلاق، عرفان و حماسه به نسل جدید، کمک شایانی به تربیت بهتر آنان خواهد کرد. برماست که به هر بهانه‌ای یاد رسول خدا (ص) را در دل کودکان، جوانان و نوجوانانمان زنده کنیم و در هر فرصتی، دل آنان را با یاد پیامبر(ص) معطّر سازیم...»

در بخشی از حکایت «وای به حال ظالم» هم می‌خوانیم: «روزی پیامبر(ص) فرمود: در قیامت، بنده‌ای خوشحال از کارهای خوبش، وارد می‌شود، مردی می‌آید و می‌گوید: «پروردگارا! این بنده به من ستم کرده است»، مقداری از کارهای خوب آن ظالم را برمی‌دارند و در حساب مرد مظلوم می‌گذراند، بقیه افرادی هم که آن ظالم به آنان ستم کرده می‌آیند. باز هم از ثواب‌های آن ظالم برمی‌دارند و به آنها می‌دهند تا آنجا که حتی یک کار خوب هم برایش نمی‌ماند،‌بعد از آن، اگر کسی بیاید و حق خود را بخواهد، از گناهان مظلوم برمی‌دارند و روی گناهان آن ظالم می‌گذارند....» 

غلامرضا حیدری ابهری سال 1348 در تهران متولد شد. از ميان آثاري كه تا كنون منتشر كرده مي توان به كتاب هايي چون «خداشناسي قرآن كودكان» و «نان و نمك» (فرهنگ موضوعي امثال و حكم فارسي) اشاره کرد. 

انتشارات قدیانی کتاب «پیامبر(ص) قصه می‌گوید» را با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و قیمت 22 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها