دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
شجاعی جشوقانی، مدیر سرای اهل قلم شد

مالک شجاعی جشوقانی با حکم مدیرعامل موسسه خانه کتاب به سمت مدیریت سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب منصوب شد. در این حکم به اعتدال گرایی و امیدآفرینی بین اهل قلم تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نجفعلی میرزایی، در حکمی، مالک شجاعی جشوقانی را به سمت مدیریت سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب منصوب کرد. شجاعی جشوقانی در بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیریت سرای اهل قلم نمایشگاه را عهده‌دار بود.

در حکم نجفعلی میرزایی خطاب به مالک شجاعی جشوقانی آمده است: 

«جناب آقای شجاعی جشوقانی، نظر به شایستگی‌های علمی و توانمندی‌های مدیریتی و نیز با توجه به سابقه موفق شما در برگزاری برنامه‌های فکری در عرصه رسانه‌ها و به‌ویژه پس از برگزاری افتخارآمیز بیش از 250 نشست در سراهای‌ اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال 1393با مدیریت شایسته و کارآمد جناب عالی، اینک شما را به مدیریت سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب منصوب می‌کنم. 

در ادامه این حکم آمده است: لازم است سرای اهل قلم خانه کتاب در سال اقتصاد و فرهنگ در چند حوزه حساس و تعیین‌کننده و با مدیریتی جهادی و خلّاق و با بهره‌گیری از عزم ملی جامعه نخبگان، برنامه‌ریزی‌های خود را به‌گونه‌ای انجام دهد که وضعیت کتاب ایران به سطح مطلوب و شایسته نزدیک‌تر شود و با نگاه شاخص‌انگارانه و معیاری به مطالبات بنیادین و حیات‌بخش رهبر معظم انقلاب در عرصه کتاب، برای تحقق جایگاه کتاب در سند چشم‌انداز بیست ساله فرهنگی، حرکت تازه‌ای را آغاز کند. 

وضعیت‌شناسی، آسیب‌شناسی، ساماندهی، مهندسی و نقد کتاب و صنعت نشر کشور و نیز به‌کارگیری ظرفیت‌های بی‌پایان جامعه علمی و اهل قلم ایران اسلامی و تکریم و بزرگداشت کتاب و کتاب‌آفرینان دوران‌ساز ما، مهم‌ترین و با اولویت‌ترین برنامه‌های نشست‌های سرای اهل‌قلم است.

در بخش دیگر این حکم آمده است: با رویکردی اعتدال‌گرا به‌دور از گرایش‌های گروهی و جناحی و براساس تدبیری که از شما معهود است در عرصه اهل‌قلم ایران امید ایجاد کنید. امیدوارم که در دوران مدیریت جناب‌عالی، نقد کتاب و نشست‌های تخصصی آن در خانه کتاب ایران، اعتبار خود را بازیابد و جایگاه تعیین‌کننده آن در روند تولید علم ایران تثبیت شود و همچنین بخش‌های اهل‌قلم خانه کتاب از رویکرد پایتختی و متمرکزگرا در خدمات‌رسانی اهل قلم، به رویکرد ملی و بلکه با اولویت‌دهی به اهل قلم شهرهای دیگر تغییر کند.»

مالک شجاعی جشوقانی دانش‌آموخته رشته فلسفه در مقطع دکتری از دانشگاه تهران است. وی پیش از این، سمت‌های همچون مدیریت مرکز فرهنگ و اندیشه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، عضویت در شورای فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ‌نماینده دبیرخانه شورای تحول در علوم انسانی، مجری و کارشناس گروه معارف اندیشه دینی شبکه چهار صدا و سیمای جمهوری اسلامی، دبیر فلسفه سرای اهل قلم، مدرس رشته فلسفه در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط