شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
66 اثر تاریخی و جغرافیایی منتشر شد

دوهزار و 284 عنوان کتاب از شنبه تا چهارشنبه (19 تا 23 بهمن‌ماه) در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده که از این میان 66 اثر به حوزه تاریخ و جغرافیا اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گزارش آماری هفته (شنبه تا چهارشنبه (19 تا 23 بهمن‌ماه) که از سوی بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب منتشر شده از انتشار دوهزار و 284 عنوان کتاب اطلاع می‌دهد که از این میان 66 اثر به حوزه تاریخ و جغرافیا اختصاص دارد و نسبت به هفته پیش از آن که 57 عنوان ثبت شده بود، تغییر چشمگیری نداشته است. 

از میان 66 عنوانی که در حوزه تاریخ و جغرافیا در این مدت به ثبت رسیده، 55 اثر تالیفی و 11 عنوان ترجمه است. 42 اثر برای نخستین‌بار به بازار کتاب آمده‌اند و 24 عنوان نیز چندمین چاپ را تجربه کرده‌اند. 595 ناشر فعال در این هفته در حوزه تاریخ و جغرافیا، 51 اثر را از تهران و 15 عنوان را از دیگر استان‌ها به بازار کتاب فرستاده‌اند که متوسط شمارگان این 66 عنوان، سه‌هزار و 688 نسخه و میانگین صفحه‌های آن‌ها 342 صفحه شمارش شده است.
 
چاپ نخست «ارمنیان اراک و منطقه کزاز» اثر «هویک میناسیان»، «اسطوره خدایان اینکا» تالیف مهران کندری، پنج جلد از «ترجمه روزنامجات هندوستان» (با موضوع‌های «احوال قیامت صغرا و ظهور مهدی آخرالزمان(ع)»، «اخبار روس و انگلستان»، «اخبار مصر و احوال حالیه آن‌جا»، «راجع به ایران و روس و انگلیس» و «مراسلات و دیپلماسی راجع به ممالک آسیا») به‌همت سید صادق حسینی‌اشکوری، «شیعه در خاورمیانه» به‌قلم سیامک باقری‌چوکامی و «کمی درباره قاره آفریقا» به‌کوشش زهره عبدالله‌زاده‌حسینی از تازه‌های حوزه تاریخ و جغرافیا به‌شمار می‌آیند. 

چاپ دوم «مورخ و تاریخ» نوشته «آرنولد توین‌بی» با ترجمه حسن کامشاد، چاپ 13 «هویت‌شناسی: پیرامون نظریه هویت ملی در ایران و بازتاب آن در فرهنگ، تاریخ و سیاست» به کوشش موسی نجفی، چاپ نهم «این نقشه جعلی است: فلسطین از آغاز تا امروز» تالیف زهرا اشعری و ‌چاپ هشتم «چهارسوق: حکایت حسین کردشبستری» به‌همت سید امین موسوی‌زاده برخی از آثاری هستند که برای چندمین بار تجدیدچاپ شده‌اند. 

395 زن و یک‌هزار و 498 مرد مولف، همچنین 140 زن و 302 مرد مترجم آثار خود را در این بازه زمانی در موسسه خانه کتاب ثبت کرده‌اند. 135 عنوان کتاب بدون قیمت و 51 اثر نیز به‌صورت افست به مخاطبان ارایه شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها