سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
برگزاری دوره آموزشی «کتاب‌پردازی1»

کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، بهمن‌ماه 92، دوره آموزشی «کتاب‌پردازی 1» را برگزار می‌کند.

مسعود پایدار، مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: متاسفانه اهالی نشر به‌ویژه نشر دانشگاهی، به واسطه آموزش‌های دانشگاهی وارد این حرفه نشده‌اند چرا که در کشور ما چنین رشته دانشگاهی وجود ندارد. در حالی‌که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته یا در حال رشد، در بسیاری از دانشگاه‌های خود به ارایه و تدریس رشته‌های مرتبط با نشر می‌پردازند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با همکاری دانشکده کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران، در حال تدوین رشته‌های مرتبط با نشر در دانشگاه‌ها هستند. امیدواریم از مهرماه سال آینده، شاهد راه‌اندازی این رشته‌ و تدریس آن‌ در دانشگاه‌ها باشیم.

مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی افزود: در این میان انجمن نیز دست به کار شده و با راه‌اندازی کارگروه آموزش و توسعه می‌کوشد با برگزاری جلسات متعدد، سلسله آموزش‌های دانشگاهی که بیشتر جنبه علمی و کاربردی دارند را در اختیار علاقه‌مندان به صنعت نشر قرار دهد. 

پایدار اظهار کرد: نخستین جلسه کارگروه آموزش و توسعه با عنوان «کتاب‌پردازی 1» از شنبه (پنجم بهمن‌ماه) آغاز می‌شود و تا چهارشنبه (23 بهمن‌ماه) به مدت 40 ساعت (روزهای زوج از ساعت 15 تا 18 و 30 دقیقه) ادامه خواهد داشت. این جلسات در دفتر انجمن به نشانی خیابان انقلاب، بعد از خیابان دانشگاه، ساختمان فروردین، شماره 1182، طبقه چهارم، واحد 15 برگزار خواهند شد.

وی گفت: مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی مدیران و کارکنان مراکز و موسسات انتشاراتی‌، رفع مشکلات و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی صنعت نشر از جمله اهداف برگزاری کارگاه آموزشی «کتاب‌پردازی 1» به‌شمار می‌آیند.

پایدار درباره سرفصل‌هایی که قرار است در این دوره ارایه شوند، عنوان کرد: انواع ویرایش و آشنایی با مسایل املایی و رسم‌الخطی و نقطه‌گذاری، نمونه‌خوانی، کالبدشناسی و شناخت اجزای کتاب، نمایه‌سازی، شیوه‌های استناد و معرفی ویرایش رایانه‌ای، سرفصل‌های دروسی را تشکیل می‌دهند که قرار است در این جلسات ارایه شوند.

مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی ادامه داد: کلاس‌های درس، به‌صورت حضوری و به شیوه نظری و عملی برگزار خواهند شد. پس از اتمام دوره، فراگیران در آزمون پایانی شرکت و در صورت موفقیت، مطابق ضوابط، گواهینامه‌ای از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی دریافت می‌کنند. 

وی در پایان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جلسات، تا بیست و هشتم دیماه (به جز روزهای تعطیل) از ساعت 9 تا 17 با شماره‌های 66979814 یا 66979810 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها