جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
همایش «ابعاد مردم‌شناختی فرهنگ عاشورا» برگزار می‌شود

همایش «ابعاد مردم‌شناختی فرهنگ عاشورا» (7 و 8 دی‌ماه) در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود. در این همایش از پژوهشگران برجسته مردم‌شناس قدردانی خواهد شد.-

علیرضا حسن‌زاده، معاون پژوهشکده مردم‌شناسی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این همایش در تداوم سلسله نشست‌هایی که با عنوان فرهنگ دینی ایرانیان در پژوهشکده مردم‌شناسی طی سال 92 برگزار شد، برپا می‌شود.

وی ادامه داد: مفهوم کلیدی این همایش فرهنگ عاشورا برگرفته از سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری است که به ویژگی فرهنگی حماسه عاشورا تاکید دارند.

حسن‌زاده تاکید کرد: در این مسیر پژوهشکده مردم‌شناسی همایش ابعاد مردم‌شناختی فرهنگ عاشورا را با این عنوان برنامه‌ریزی کرده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده مردم‌شناسی گفت: این همایش دارای پنج محور اصلی شامل ادبیات، هنر و فرهنگ عاشورا، آیین‌ها، سنت‌ها و فرهنگ عاشورا، فرهنگ عاشورا در قاره‌ها و کشورهای مختلف جهان در ابعاد فلسفی و اخلاقی فرهنگ عاشورا، فرهنگ عاشورا تاریخ و جوامع معاصر با تاکید بر دو رخداد مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به مراسم روز دوم این همایش گفت: یکشنبه (8 دی‌ماه) از انسان‌شناسان برجسته کشور، پیشگامان و طلایه‌داران انسان‌شناسی از گذشته تا امروز، انسان‌شناسان برتر در حوزه مطالعات فرهنگ عاشورا و انسان‌شناسان برتر سال 92 بر اساس آثار علمی و فرهنگی‌ با حضور جلیل گلشن، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی قدردانی می‌شود.

حسن‌زاده افزود: 62 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 23 مقاله برای ارایه و سخنرانی انتخاب شده است. 

همایش «ابعاد مردم‌شناختی فرهنگ عاشورا»  شنبه و یکشنبه (7 و 8 دی‌ماه) از ساعت 9 تا 18 در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقع در خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها