چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
انتخاب کتاب مستقل و به‌دور از تبعیض باشد

مدیر داخلی نشر ماهی درباره عملکرد گروه انتخاب و خرید کتاب گفت: خوشبختانه اعضای این گروه با کتاب آشنا هستند و انتظار داریم عملکرد آنان به دور از تبعیض باشد و کتاب را مستقل از گرایش‌های فکری و سیاسی ناشران انتخاب و خریداری کنند.-

محمد واشویی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: پیش از این در دوره فعالیت‌ احمد مسجدجامعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب بر مبنای معيارهايي خاص از ناشران خریداری می‌شد. امیدوارم زمینه خرید کتاب به گونه‌ای فراهم شود که به افزایش شمارگان کتاب بينجامد زیرا افزایش شمارگان کتاب مشوقی برای صاحبان اثر و اهالی قلم است.

وی با بیان این‌که اکنون وزارتخانه‌های کشور از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار نیستند و توقع خاصی از آنان نداریم، گفت: لازم است هیات خرید و انتخاب کتاب با هیات امنای کتابخانه‌های عمومی در تعامل باشند تا از خرید کتاب‌های تکراری جلوگیری شود. این اقدام در غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و دوری از اتلاف بودجه بسیار موثر است.

مدیر داخلی نشر ماهی یادآور شد: همچنین اعضای خرید و انتخاب کتاب باید به پیشینه آثار تولید شده، توجه کنند تا آثاری که خریداری می‌شوند با کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی همپوشانی نداشته باشند زیرا برخی آثار در دوره‌های گذشته تولید و خریداری شده‌اند و در این سال‌ها با طرح جلدی متفاوت، قلم نویسنده دیگر و از سوی ناشر جدید منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط