شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
عبدالمجید ارفعی از گل‌نبشته‌های تخت جمشید می‌گوید

عبدالمجید ارفعی، متخصص خط ایلامی و نویسنده کتاب «گل نبشته‌های باروی تخت جمشید» درباره «گِل‌نبشته‌های تخت جمشید و برخی نقش مُهرهای آن» دوشنبه (11 آذرماه) در فرهنگستان هنر سخنرانی می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، پژوهشکده هنر این فرهنگستان، دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «تاریخ هنر ایران» را با موضوع «گل‌نبشته‌های تخت جمشید» دوشنبه (11 آذرماه) برپا خواهد کرد.

در این نشست، استاد عبدالمجید ارفعی با عنوان «گِل‌نبشته‌های تخت جمشید و برخی  نقش مُهرهای آن» و استاد احسان (اسماعیل) یغمایی درباره «چند اثر هنری در موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد» سخنرانی می‌کنند. 

ارفعی کتاب‌هایی چون «فرمان کورش بزرگ»، «گل‌نبشته‌های باروی تخت جمشید» و ترجمه متن‌های حقوقی بین‌النهرین را پیش از این منتشر کرده و یکی از دو متخصص خط میخی ایلامی در جهان به‌شمار می‌رود.

یغمایی نیز کتاب «اشاراتی به امامزاده‌های تهران، ری و شمیران» و مقاله‌هایی بسیار مانند «تنگ تکاب و بهبهان و کاروانسرای دژ مهتابی»، «زایمان زن ایرانی در هزاره‌های پیشین» و «تاریخ فشرده در تپه حصار دامغان» را به‌چاپ رسانده است.

نخستین جلسه از این سلسله نشست‌ها با ارایه دو مبحث درباره «آغاز نگارش و پیدایش خط» و «هنر در اشکال مختلف جوامع پیش از تاریخ در فلات مرکزی ایران بر اساس داده‌های باستان‌شناسی» چهارم آذرماه برگزار شده بود.

دومین نشست تخصصی «تاریخ هنر ایران» از ساعت 15 دوشنبه (11 آذرماه) در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود و شرکت در این نشست‌ برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها