چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
مختاباد: بزرگان عرصه فرهنگ و هنر نیاز به مبصر ندارند

عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بالاخره مسوولین فرهنگی متوجه شدند که به جای مبصری کردن بر بزرگان عرصه فرهنگ و هنر باید به آن‌ها احترام بگزارند و به جای نظارت بر آن‌ها اجازه بدهند که آن‌ها بر عملکردهای مسوولان نظارت داشته باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهارمین نشست هم‌اندیشی اصحاب نشر با مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته (28 آبانماه) با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی و روسای صنعت چاپ و نشر در تالار آبگینه تهران برگزار شد.

در این نشست عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز شرکت داشت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

مختاباد با اشاره به تغییرات صورت گرفته در حوزه فرهنگی پس از روي كار آمدن دولت يازدهم گفت: خیلی خوشحالم که بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم. بالاخره مسوولان فرهنگی متوجه شدند که به جای مبصری کردن بر بزرگان عرصه فرهنگ و هنر باید به آن‌ها احترام بگزارند و به جای نظارت بر آن‌ها اجازه بدهند که آن‌ها بر عملکردهای مسوولان نظارت داشته باشند.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی شهرداری گفت: نگاه شهرداری و شورای شهر تهران نگاه فرهنگی است و ما باید همه به این سمت حرکت کنیم. متاسفانه همه ما از گوشه و کنار ایران به شهر تهران آمده‌ایم و خودمان را نشان داده‌ایم اما یک چیزی را فراموش کرده‌ایم و آن شهر تهران است. هنرمندان و بزرگان عرصه فرهنگ باید در آثار خود به این شهر نیز توجه کنند مسایلی مانند آلودگی هوا، ترافیک و ... باید در آثار آن‌ها بازتاب داشته باشد و باید تلاش کنیم تا این شهر را فرهنگی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران افزود: شورای شهر تهران خانه هنرمندان و اهالی فرهنگ است و آن‌ها می‌توانند نظرات خود را به ما ارایه کنند و ما با کمک معاونت فرهنگی تلاش خواهیم کرد پایتخت را به مکانی برای گردشگری فرهنگی تبدیل کنیم.

مختاباد درباره مشکلات ناشران در سال‌های اخیر گفت: مشکلات ناشران را همه  می‌دانیم و به خوبی آگاه هستیم که یک شبه قابل حل نیستند. امیدواریم با مدیریت وزارت ارشاد یک جمع خوبی ایجاد شود و مشکلات آن‌ها حل شود. ما می‌توانیم در حوزه کتاب‌های الکترونیکی، کتابخوانی و توزیع کتاب فعالیت‌هایی داشته باشیم. خواهشمندم که مسوولان تلاش کنند فضای درخور شأن کتاب را در جامعه ایجاد و مکان قابل تاملی را برای آن‌ها فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها