چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

شامگاه گذشته از سه عنوان کتاب انتشارات «اندیشه ورزان آریا» با سخنرانی مجتبی شاکری رونمایی شد. وی در این مراسم گفت: ادبیات دفاع مقدس باید مانند خون شهیدان واقعیت‌ها را به درستی بازگو کند تا عنصر خیال در مسیر وحدانیت قرار گیرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از سه کتاب «جنگ و جنگل» نوشته حسن گلچین، «امشب با من برقص»، مجموعه داستانی از منیر‌السادات موسوی و کتاب «خوب‌ها کمی غیر عادی‌اند» به قلم مشترک مریم محمدی، ثریا منصور‌بیگی و سهیلا عبد‌الحسین، شامگاه گذشته، هفتم آبان‌ماه 1392 در محل برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، طبقه دوم شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

مجتبی شاکری در این مراسم، به آسیب وام‌گیری از نگاه غربی در کنار بهره‌گیری از قالب رمان پرداخت و گفت: مرز بین داستان‌نویسی معاصر گاهی ممکن است به این سمت خطا سوق پیدا کند که نویسنده بااخذ تکنیک داستان‌نویسی از غرب، نگاه غربی را هم در قلم خود لحاظ کند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود که عنصر خیال تصویر نادرستی از واقعیت ارایه کند. در حالی که ادبیات داستانی دفاع مقدس می‌تواند به چنان ظرفیتی برسد که مانند خون شهیدان باشد. به این مفهوم که واقعیت‌ها را به درستی و در مسیر وحدانیت بازگوید.

شاکری در این باره افزود: اگر واقعیت‌های دفاع مقدس به درستی بیان و منتقل شود، عنصر خیال هم در مسیر وحدانیت قرار می‌گیرد. به این ترتیب، «تکنیک» ماهیت وحدانی خود را بروز می‌دهد و از نگاه غربی فاصله می‌گیرد.

در پایان، از سه کتاب «جنگ و جنگل»، «امشب با من برقص» و «خوب‌ها کمی غیر عادی‌اند» انتشارات «اندیشه‌ورزان آریا» در حضور نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس رونمایی شد.

چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تا 13 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 20 در طبقه دوم سالن شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور 120 ناشر فعال در حوزه دفاع مقدس، میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها