سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
«پذیرایی با گلوله» مظلومیت حجاج ایرانی در مکه را بیان می‌کند

شنبه (20 مهر ماه) مصادف با ششم ذی‌الحجه سالروز مراسم «برائت از مشرکان» زایران ایرانی خانه خدا و کشتار زائران مظلوم ایرانی در مکه به دست آل سعود است. موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به این بهانه کتاب «پذیرایی با گلوله» اثر اقدس ارطایفه را منتشر کرده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اقدس ارطایفه، نویسنده کتاب «پذیرایی با گلوله» در این باره گفت: بَعد از انقلاب اسلامی، راهپیمایی زائران ایرانی در مکه با هدف برائت از مشرکان رواج پیدا کرد. این راهپیمایی‌ها ادامه پیدا می‌کنند تا این‌که در سال 1366 راهپیمایان، با تیراندازی سربازان سعودی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: به این دلیل ‌که صف نخست این راهپیمایی را بانوان و جانبازان تشکیل داده بودند، تعداد زیادی از راهپیمایان به شهادت می‌رسند و برخی دیگر مجروح می‌شوند.

ارطایفه توضیح داد: چون یکی از عزیزانم را در این راهپیمایی‌ها از دست دادم به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم و با هدف بیان مظلومیت زائران ایرانی سال 1366 در مراسم «برائت از مشرکان»، به نگارش کتاب «پذیرایی با گلوله» اقدام کردم.

نویسنده کتاب «پذیرایی با گلوله» بیان کرد: متاسفانه از زمان وقوع این حادثه تاکنون کمتر نویسنده یا سازمانی به این واقعه پرداخته است. بنابراین، تصمیم گرفتم این کتاب را در قالب داستان و با زبانی ساده به نگارش درآورم، به‌گونه‌ای که اقشار مختلف جامعه بتوانند با محتوای آن ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این اثر، نقش شخصیت‌های بانفوذ و قدرتمند عربستان در واقعه کشتار حجاج ایرانی سال 1366 را بیان کرده‌ام. همچنین در این کتاب کوشیده‌ام نقش منافقانی را بررسی کنم که همواره سعی می‌کردند قَبل از به وقوع پیوستن راهپیمایی و حادثه کشتار زائران، فضای حاکم بر کاروان‌های ایرانی را متشنج کنند، اما به دلیل هوشمندی زائران ایرانی  موفق به این کار نمی‌شدند.

ارطایفه توضیح داد: این جنایت در ظاهر برای سرکوب مراسم «برائت از مشرکان» اتفاق افتاد، اما در حقیقت بر اساس دستور آمریکا و برای مقابله با گسترش امواج انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

نویسنده کتاب «پذیرایی با گلوله» ادامه داد: راهپیمایی زائران ایرانی در سال 1366 با وجود مقاومت‌های دشمن، زمینه‌ بسط انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

وی از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی خواست که با افزایش اطلاعاتشان درباره موضوع کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حاکمان آل سعود، تالیفات بیشتر و غنی را ارایه کنند تا این حادثه و مظلومیت‌ها و رشادت‌های زائران ایرانی به دست فراموشی سپرده نشوند.

چاپ نخست کتاب «پذیرایی با گلوله» اثر اقدس ارطایفه با شمارگان دوهزار و 500 نسخه، 172 صفحه در قطع پالتوی و به قیمت 40 هزار ریال مهرماه امسال از سوی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی راهی بازار نشر شده است.

«فرمانروای مِه» و «کِلک مشکین» عناوین کتاب‌هایی‌اند که تاکنون به قلم اقدس ارطایفه نگارش و منتشر شده‌اند. ارطایفه اکنون تالیف کتابی را در دستور کار دارد که به موضوع‌ها و مسایل مربوط به آخر‌الزمان می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط