سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
زندگی‌نامه علمای دینی داستانک می‌شود

مولف کتاب‌های دینی از نگارش مجموعه 10 جلدی زندگی‌نامه شخصی و علمی علما و فیلسوفان تاریخ ایران و تشیع خبر داد و گفت: این مجموعه در قالب داستانک ویژه جوانان و دانشجویان نوشته می‌شود./

سیدسعید هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این مجموعه 10 جلدی با همت گروهی هشت نفره تالیف خواهد شد. اکنون پنج مجلد آن آماده چاپ‌ و پنج مجلد دیگر آن در دست تالیف‌ است.

وی در پاسخ به این سوال که «این 10 تن از علما و فیلسوفان تاریخ ایران و تشیع با چه معیاری انتخاب شده‌اند؟» گفت: این افراد از جمله دانشمندان مطرح دین و فلسفه در تاریخ ایران به شمار می‌آیند که نگاهی کوتاه به زندگی آنان برای جوانان امروز خالی از لطف نخواهد بود.

این مولف کتاب‌های دینی و کودک و نوجوان ادامه داد: علما و دانشمندانی که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته شده، شامل بزرگانی مانند علامه حسن‌زاده آملی، علامه بلاغی، علامه طبرسی، جلال‌الدین آشتیانی، آیت‌الله العظمی جوادی آملی، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله العظمی سبحانی و علامه حلی می‌شوند.

وی یادآور شد:  این کتاب دربرگیرنده  50 داستان حداکثر 200 کلمه‌ای است تا مخاطب در کمترین زمان، اطلاعاتی مفید را به دست آورد. همچنین زبان این مجموعه، امروزی، ‌ساده و روان است.
 
هاشمی ادامه داد: مجموعه 10 جلدی زندگی‌نامه شخصی و علمی علما و فیلسوفان تاریخ ایران و تشیع با حمایت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تالیف می‌شود و از سوی واحد نشر این پژوهشگاه راهی بازار کتاب خواهد شد. به احتمال زیاد، از این مجموعه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه از نگارش کتاب «حجره تعطیل آقا بزرگ» خبر داد و اظهار کرد: اکنون مشغول نگارش این اثر در قالب رمان برای نوجوانانم. در کتاب حجره تعطیل آقا بزرگ کوشیده‌ام بر عادت‌ها و فرهنگ‌های قدیمی مرسوم میان اهالی شهر قم تاکید کنم. موضوع این نوشتار درباره یک محله قدیمی و سنتی در قم است که در آن، حوادث و اتفاقات جنایی رخ می‌دهد و نوجوانی برای ریشه‌یابی این حوادث با مسایل گوناگونی روبه‌رو می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط