سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
«کارنامه» از عملکرد مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی گزارش می‌دهد

موسسه اشراق در راستای معرفی کتاب‌ها و سایر محصولات فرهنگی خود «کارنامه» را به چاپ رساند. این اثر گزارش‌هایی از اقدامات اجتماعی و فرهنگی مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی را دربر دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر در سه بخش کلی با عنوان آشنایی با موسسه، پژوهش‌های راهبردی و جبهه‌سازی فکری تدوین شده و یکی از رسالت‌های خود را بررسی راهبردی اندیشه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری درباره موضوعاتی مانند هنر، کتاب، صدا و سیما، بیداری اسلامی و تربیت دینی عنوان کرده است.

پژوهش‌های راهبردی این اثر با معرفی «استفتائات فرهنگی امام خامنه‌ای» نوشته ابوالفضل باقری آغاز می‌شود.

در بخش زنان و خانواده نیز کتاب‌های این حوزه که به همت موسسه اشراق منتشر شده‌اند، معرفی می‌شود. از این آثار می‌توان کتاب «حجاب گرایشی یا نگرشی» نوشته ابوالفضل اقبالی را نام برد. 

«کتابچه رهنما؛ محورهای مطالعاتی مطالعات زنان» اثر محمدجواد هویدا، «چکیده مقالات همایش مادری و زن‌ تراز انقلاب اسلامی» نوشته ابوالفضل اقبالی، «بررسی راهبردی کتاب فمینیسم؛ کفشی تنگ برای پای برهنه» و گزارشی در راستای «رصد کتب 91 با محوریت زنان و خانواده» از دیگر مطالب این بخش به شمار می‌آیند.

در بخش کتاب و کتابخوانی «کارنامه» هفت مقوله و گزارش منتشر شده درباره کتاب به چشم می‌خورد. «تاملاتی در باب نمایشگاه کتاب» نوشته اسماعیل جلالی، کتاب «حاشیه‌ای بر اصل» اثر سید احمد موسوی، «طلیعه(کتابخانه جبهه فکری انقلاب اسلامی» به روایت اسماعیل جلالی، دفتر اول و دوم «تحلیل راهبردی ویترین کتابفروشی‌های راسته انقلاب و کریم‌خان» و «مسیر؛ مجموعه سیرهای مطالعاتی» نوشته سیداحمد موسوی و محسن ابوالحسنی از جمله این آثارند.

همچنین در بخش گزارشات حوزه کتاب و کتابخوانی مقاله‌هایی با عنوان «رصد تحلیلی برنامه‌های حوزه کتاب در رادیو»، «نگرش رهبر درباره کتاب و کتابخوانی»، «آسیب‌شناسی وضعیت مطالعه کتاب در ایران»، «آیا راسته کتابفروشی‌های انقلاب قابل تسخیر است؟»، «بررسی عملکرد سازمان‌های فرهنگی بر اساس منویات رهبر در حوزه کتاب»، «طلیعه 2(دسته‌‌بندی موضوعی کتابخانه جبهه فکری انقلاب اسلامی» و «گزارشی از سایت‌های پیرامون کتاب» جای دارد. 

موسسه نشر اشراق «کارنامه» را در بهار سال جاری در 216 صفحه در قطع پالتویی به بهای 6 هزار و 800 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها