سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۰
بررسي 2 كتاب در آخرين جلسه دوره نقد ادبي

كتاب‌هاي «من او» و «پيش درآمدي بر رويکردها و مکاتب ادبي» در آخرين جلسه امسال دوره نقد ادبي كانون انديشه جوان بررسي شدند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آخرين جلسه دوره نقد ادبي کار مشترك کانون انديشه جوان و گروه ادبيات انديشه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، روز پنج شنبه 23 اسفندماه برگزار شد. 

در اين جلسه که پايان‌بخش کلاس‌هاي دوره نقد ادبي در سال جاري بود، اساتيد به جمع‌بندي مطالب بيان شده در جلسات گذشته پرداخته و پس از پاسخ به سوالات هنرجويان، مواد امتحاني ترم جاري را مشخص كردند.
 
در آخرين جلسه سال جاري، شهريار زرشناس عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي پس از معرفي تازه‌ترين اثر خود «پيش درآمدي بر رويکردها و مکاتب ادبي» به بررسي ويژگي‌هاي ادبيات يوناني- رومي و ادبيات قرون وسطي با رويكرد به اين اثر پرداخت. 

احمد شاکري مدرس اصول داستان‌نويسي نيز در اين جلسه از کلاس خود به بررسي زاويه ديد در داستان به عنوان يکي از عناصر داستاني پرداخت و با اين بحث نقد کتاب «من او» اثر رضا اميرخاني را به پايان رساند.
 
خدايار ،استاد مقاله‌نويسي و روش تحقيق اين دوره نيز در اين جلسه علاوه بر تدريس روش تحقيق در داستان‌نويسي، سر فصل‌هاي مورد نياز در آزمون آينده دوره را به اعضا اعلام كرد. خدايار براي پايان ترم، ارائه مقاله‌اي مبتني بر اصول آموزش داده شده در كلاس را الزامي دانست.

اين دوره آموزشي از پنج شنبه 22 فروردين ماه 1387 کار خود را ازسر خواهد گرفت و پس از برگزاري آزمون ترم اول، از ارديبهشت ماه، ترم دوم اين دوره آغاز مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها