یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
وزارت ارشاد بر اساس نیاز استان‌ها به تهیه کتاب اقدام کند

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هدف تامین نیازهای حوزه کتاب استان‌های سراسر کشور، شرایطی را فراهم کند تا ادارات ارشاد سراسر کشور فهرست کتاب‌های مورد نیاز خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد نه این‌که این وزارتخانه بدون نیازسنجی به تهیه کتاب اقدام کند.-

خداکرم یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: سهمیه کتابی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار می‌دهد، حدود چهار میلیارد ریال است. معاونت فرهنگی  ارشاد این استان در سال، حدود چهار نوبت به انبار کتاب این وزارتخانه با هدف خرید کتاب مراجعه می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود این‌که انبار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه‌ای از تازه‌های نشر را دربردارد اما اغلب، در مراجعات خود به این انبار با نبود کتاب‌های مورد نیاز استان‌ مواجه می‌شویم. بنابراین، تصور می‌کنم اگر این وزارتخانه تمهیداتی را بیندیشد تا ادارات ارشاد استان‌های سراسر کشور فهرست کتاب‌های متناسب با نیاز خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا بر اساس این فهرست به تهیه کتاب اقدام کنند، هم تنوع موضوع کتاب‌ها بیشتر و هم زمینه‌های ترویج کتابخوانی در استان‌ها فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از توزیع بیش از 20 هزار جلد کتاب با موضوع‌های مختلف میان مراکز علمی و فرهنگی این استان خبر داد و گفت: این تعداد کتاب‌ها از بودجه کتاب سال گذشته اداره ارشاد استان بوشهر تهیه شده‌اند که اکنون در حال توزیع میان مراکزی مانند ادارات ارشاد شهرستان‌های استان بوشهر، آموزش و پرورش، کتابخانه‌های عمومی و تخصصی، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سراسر استان، حوزه‌های علمیه و سپاه هستند.

یزدان‌پناه افزود: اداره ارشاد استان بوشهر قبل از ماه مبارک رمضان از سهمیه کتاب سال 1392 خود برای تهیه کتاب اقدام و حدود 200 عنوان کتاب از انبار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری کرد. اکنون در انتظار دریافت کتاب‌های خریداری شده هستیم که به محض دریافت آن‌ها به توزیع میان مراکز متقاضی بپردازیم.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی «نامه‌ای از پدر» در این استان خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی اداره ارشاد استان بوشهر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی بیشتر با سجایای اخلاقی حضرت علی (ع) به برپایی این مسابقه اقدام کرده است.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان این‌که تاکنون سه هزار نفر در این مسابقه ثبت‌نام و کتاب «نامه‌ای از پدر» را دریافت کرده‌اند، گفت: این مسابقه سی‌و‌یکم مرداد ماه در سراسر استان برگزار می‌شود. اداره ارشاد استان بوشهر نیز به برگزیدگان مسابقه مذکور جوایز نقدی ارزنده‌ای اهدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط