شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
«فن بیان و آیین سخنوری» به قلم پژوهشگر خوزستانی منتشر شد

کتاب «فن بیان و آیین سخنوری» نوشته نعمت نعمتی، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان خوزستان از سوی نشر بوتیمار منتشر شد. وی در این کتاب علاوه بر آموزش، به تحلیل روانشناختی فنون بیان و سخنوری پرداخته است.-

نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب برای هنرپیشگان تئاتر، استادان دانشگاه، دانشجویان، معلمان و همه کسانی که لزوما باید در جمع سخنرانی کنند، قابل استفاده است. 

نعمتی عنوان کرد: موضوعاتی مانند پرورش صدا، ریتم در بیان، لحن در بیان، مراحل سخن گفتن موثر، مهارت‌های سخنرانی، مخاطب‌شناسی، تمریناتی برای تنفس درست و تقویت تمرکز حواس، تماس چشمی، تمرین‌های ضروری برای سخنرانی و گویندگی و دیگر نکات لازم برای پرورش صدا و بیان در این کتاب مطرح شده‌اند.
 
نویسنده کتاب «فن بیان و آیین سخنوری» گفت: عمده مشکل افرادی که دارای بیان خوبی نیستند، عدم اعتماد به نفس است و به‌همین دلیل سعی کرده‌ام در نگارش این کتاب با بهره‌گیری از مباحث روانشناسی، به ویژه روانشناسی خجالت، در این باره بیشتر توضیح دهم تا مخاطبانم با این موضوع مهم آشنا شوند. 

نعمت نعمتی متولد 1328، نویسنده و مدیر موسسه «باران اندیشه نگار» واقع در شهرستان اهواز است. 

از وی تاکنون کتاب‌هایی مانند «مثل باران، مثل بودن» سال 87 و «سال هزار و سیصد و هیچ» سال 89 از سوی نشر سخن گستر مشهد و «مجموعه شعر عاشقانه‌ها» در سال 91 از سوی نشر آمیس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط