دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
گله‌ یک ناشر اصفهانی از نحوه انتشار آثار نوقلمان

مدیر نشر «دژ نپشت» استان اصفهان گفت:‌ ضرورت دارد که داستان‌نویسان و شاعران تازه کار شهرستانی هزینه‌های انتشار کتابشان را به‌ عهده بگیرند، چون کمتر ناشری پیدا می‌شود که با این گرانی‌ برای اثری از شاعر یا نویسنده‌ای غیر معروف سرمایه‌گذاری کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مریم طایفه‌قشقایی گفت: بسیاری از نویسندگان، شاعران و پژوهشگران نوقلم وقتی به‌همراه اثرشان به دفتر کار ما می‌آیند توقع دارند که ما علاوه بر چاپ اثرشان، پولی نیز به آن‌ها پرداخت کنیم!

وی ادامه داد: بیشتر نوقلمان از مشکلات مربوط به حوزه چاپ‌ونشر اطلاعی ندارند و به‌ همین دلیل به‌محض این‌که ما به آن‌ها می‌گوییم که برای چاپ اثرشان باید پول پرداخت کنند، از دست ما دلخور می‌شوند و می‌روند.
 
مدیر نشر دژ نپشت گفت: نوقلمان شهرستانی پس از این‌که متوجه می‌شوند باید برای چاپ آثارشان پول پرداخت کنند به‌ ناشران تهرانی روی آورده و ترجیح می‌دهند که آثارشان را در تهران چاپ کنند. 

وی عنوان کرد: اکنون ما بیشتر با بزرگان مشهور و معروف ادبیات کار می‌کنیم، چون این افراد به‌دنبال انتقال مفاهیم ادبی و اثرگذاری بر اجتماع هستند و هدفشان از انتشار کتاب‌هایشان صرفا کار فرهنگی است و همچنین آثارشان خیلی زود به‌ فروش می‌رود.
 
طایفه‌قشقایی گفت: متاسفانه بعضی ناشران تهرانی به‌روش‌های گوناگونی از آثار نوقلمان یا بزرگان مشهور کپی‌برداری می‌کنند و ناجوانمردانه با تغییراتی اندک، آثار را به ‌نام خودشان یا اطرافیانشان به چاپ می‌رسانند.
 
وی افزود: مثلا کتاب «تاریخ مالیه ایران» به‌قلم دکتر ابوالقاسم سرّی، نویسنده و مترجم فعال حوزه ادبیات و اقتصاد اخیرا از سوی یک ناشر تهرانی کپی برداری شد و با این روش ناپسند این ناشر توانست بدون این‌که ردی به‌جای بگذارد، نتایج زحمت این مرد فرزانه کهنسال را از آن خود کند.
 
طایفه قشقایی، مدیر نشر دژ نپشت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط