چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
افشای رازهای ارتقای اعتماد به نفس در «کلیدهای طلایی موفقیت»

کتاب «کلیدهای طلایی موفقیت» نوشته «نیل راسل جونز» و دیگران با گردآوری و ترجمه مهین خالصی و صادق خسرونژاد از سوی موسسه مطالعات روانشناسی و روان‌درمانی گوهریان منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر می‌کوشد ضمن معرفی ویژگی‌های اشخاص موفق، راهنمایی برای به‌کارگیری قابلیت‌ها و توانایی‌های فردی باشد. 

راهکارهایی برای کسب اعتماد به نفس و خودباوری در مصاحبه‌های استخدامی، تکنیک‌هایی برای ترغیب دیگران به کار و ایجاد آرامش، رفع مشکلات رفتاری در محیط کار و کلیدهای حل مساله از  آموزه‌های این نوشتارند. 

به اعتقاد مولف کتاب، اکثر تصمیم‌هایی که ما می‌گیریم ناخودآگاهند و بدون بررسی عمیق و اغلب به طور خودکار اتخاذ می‌شوند، اما همیشه بر حسب موقعیت تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرند.

کتاب «کلیدهای طلایی موفقیت» یادآوری می‌کند که تصمیم این نیست که به رویدادها اجازه دهید مسیرشان را خواه ناخواه طی کنند. اگر این کار را انجام دهیم، باز هم نتیجه‌ای حاصل می‌‌شود اما نه آن نتیجه‌ای که با توجه به شرایط درباره آن تصمیم گرفته می‌شود یا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چنین نتیجه‌ای بیانگر ناتوانی یا نبود اشتیاق بررسی و رسیدن به یک تصمیم است و نشان می‌دهد که از اختیار صرف‌نظر شده است.

این اثر در هفت بخش با عناوین «تصمیم‌گیری»، «قابلیت»، «انضباط»، «برنامه‌ریزی برای تاثیرگذاری»، «موفقیت در مصاحبه»، «حل مساله» و «موفقیت شخصی» پدید آمده است.

کتاب می‌کوشد با استفاده از تصاویر کوچک کاریکاتوری مفاهیم جدی خود را به شکل پایدارتری در ذهن مخاطب نهادینه کند و جذابیت‌هایی برای مطالعه پدید آورد. اغلب تیترهای کتاب که در قالب سوالی مطرح شده‌اند، پیش از طرح موضوع مخاطب را به تفکر وا می‌دارند، سپس پاسخ صحیح را بازگو می‌کنند.

مولف در بخشی از کتاب «کلیدهای طلایی موفقیت» با این عنوان که «تفکر خود را بازسازی کنید» بازسازی را فرایندی می‌داند که از به دست آوردن موقعیتی و فکر کردن درباره آن از دیدگاه‌های دیگر است. یک تغییر الگو نمونه‌ای از یک بازسازی است. او نوشته است: «"لوکوزاد" نوشابه‌ای بود برای اشخاص مریض و حالا نوشابه‌ای بهداشتی است. اگر شما مشکلی دارید که باید حل شود به این دلیل است که تفکر شما گیر کرده است بنابراین با استفاده از استعاره یا قیاس آن را آزاد کنید. این کار یک نوع تفریح هم هست که به روشی مفید در اوضاع تاثیر می‌گذارد.»

نخستین چاپ کتاب «کلیدهای طلایی موفقیت» را موسسه مطالعات روانشناسی و روان‌درمانی گوهریان با شمارگان هزار و 500 نسخه در 537 صفحه به بهای 13 هزار و 500 تومان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها