سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
برپایی همایش بزرگداشت «روز جهاني آفریقا» و نمایشگاه کتاب

همایش بزرگداشت «روز جهاني آفریقا» و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه آفریقا چهارم خرداد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار مي‌شود. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کتاب‌های ایرانی مرتبط نیز برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همایش بزرگداشت «روز آفریقا» به همت معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور سفیران کشورهای عضو اتحاديه آفریقا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، دانشجویان و طلاب آفریقایی مقیم كشورمان، جمعی از شخصیت‌ها، موسسات و مراکز مرتبط با آفریقا و انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای آفریقایی  برگزار مي‌شود. 

در این همایش «سيدمحمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد باقرخرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و محمدرضا دهشیری، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و همچنين سه نفر از سفیران کشورهای آفریقایی سخنرانی می‌کنند و پيام دكتر صالحي، وزير امور خارجه به اين همايش نيز قرائت مي‌شود. 

در حاشيه این همایش، نمایشگاهی کتاب‌ها و نشریات مرتبط با آفریقا که در جمهوري اسلامي ایران تولید شده‌اند به همراه سایر اقلام هنری از سوی انجمن‌های دوستی ایران و آفریقا و دانشجویان افریقایی مقیم ایران بر‌پا خواهد شد. 

25 ماه می برابر با چهارم خرداد ماه به عنوان «روزجهانی آفریقا» نامیده شده که امسال این مناسبت با پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه آفریقا مصادف است.

همایش بزرگداشت «روز جهاني آفریقا» و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه آفریقا ساعت 15 شنبه، چهارم خرداد ماه در حسينيه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها