سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
خواندن «فلسفه زبان قاره‌ای و فرهنگی» در نمایشگاه کتاب

کتاب «فلسفه زبان قاره‌ای و فرهنگی» تالیف محمد رعایت جهرمی، تطبیق اندیشه‌های زبانی ویتگنشتاین و گادامر را با هدف استخراج نقاط همگرا و واگرای این دو حوزه محور خود قرار داده است. این کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به لحاظ تنوع موضوعی و غنای محتوایی، تقریبا سراسر تاریخ فلسفه را پوشش می‌دهد، زیرا با محوریت ویتگنشتاین و گادامري سامان می‌یابد که به عنوان برجسته‌ترین و به تعبیری، آخرین حلقه‌ها از دو جریان بزرگ فلسفی در تاریخ فلسفه (سنن تحلیلی و قاره‌اي) مطرح‌اند و عصاره تفکر اندیشمندان این دو حوزه را می‌توان در این دو متفکر ردیابی کرد. 

این کتاب در مقام نوآوری و نظریه‌پردازی، دو دیدگاه بدیع را مطرح می‌کند. نظریه نخست، فلسفه زبان قاره‌ای است که برآیند نگاه فلسفی اندیشمندان سنت قاره‌ای (در هرسه تعبیر جغرافیایی، تاریخی و محتوایی) به قلمرو زبان محسوب می‌شود که با توجه به غلبه تحلیلی، پیشینه‌ای در آثار و دیدگاه‌های فلسفی ندارد. 

نظریه دوم، فلسفه زبان فرهنگی است که در نگاهی محدود از ارتباط و هم‌گرایی اندیشه‌های ویتگنشتاین و گادامر در حوزه فلسفه زبان پرده می‌برد و در نگاهی گسترده‌تر و جامع‌تر، هسته مشترک رویکردهای فلاسفه قرون اخیر به مقوله فلسفه زبان را معرفی می‌کند و بسط می‌دهد. 

کتاب «فلسفه زبان قاره‌ای و فرهنگی» با شمارگان یک‌هزار نسخه، در 264 صفحه و به بهای 90 هزار ریال از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها