پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
حضور دایره‌المعارف بزرگ اسلامی با 7 کتاب جدید در نمایشگاه کتاب

دایره‌المعارف بزرگ اسلامی با 32 عنوان کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد. هفت عنوان از این آثار مانند «دانشنامه فرهنگ مردم ایران» برای نخستین‌بار در این نمایشگاه ارایه می‌شوند.-

بهاره بادافراس درباره حضور انتشارات دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در بیست‌و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این انتشارات با 32 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور خواهد داشت که از این تعداد، هفت عنوان آن چاپ نخست است.

مدیر اجرایی بخش انتشارات دایره‌المعارف بزرگ اسلامی افزود: مانند سال‌های گذشته، امسال نیز برای آشنایی جامعه فرهنگی کشور با فعالیت‌ها و آثار مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در نمایشگاه کتاب شرکت خواهیم کرد.
 
وی درباره کتاب‌هایی که امسال برای نخستین‌بار از سوی این مرکز در نمایشگاه ارایه می‌شوند، توضیح داد: کتاب «خلیج فارس» مجموعه مقاله‌های مرتبط با این حوزه به‌شمار می‌رود که به‌کوشش کیانوش کیانی هفت‌لنگ تدوین شده است. «دانشنامه فرهنگ مردم ایران» نیز دانشنامه‌ای تخصصی در حوزه فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است و فرهنگ مادی و معنوی مردم منطقه‌های گوناگون ایران را در 20 بخش دسته‌بندی کرده است.
 
بادافراس ادامه داد: جلد بیستم «خلیج فارس و خوزستان»، کتاب دوجلدی «مقدمات زبان سانسکریت» به‌کوشش حسن رضایی باغ‌بیدی در یک مجلد همراه با تغییرات و متن کامل آن به‌چاپ رسیده است. همچنین «حافظ (زندگی و اندیشه)»، «شیوه‌نامه دایره‌المعارف بزرگ اسلامی» از مهم‌ترین این کتاب‌ها به‌شمار می‌روند. 

وی بیان کرد: کتاب «یادداشت‌های شاهنامه» با افزوده شده بخش «آویزه‌ها» به بخش چهارم از جلد 11 آن و بازچاپ چهارم دوره هشت جلدی «شاهنامه فردوسی» به‌کوشش دکتر جلال خالقی‌مطلق که نتیجه بازبینی پنجاه شاهنامه و انتخاب پانزده نسخه از آن میان است از دیگر کتاب‌هایی به‌شمار می‌روند که در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

مدیر اجرایی بخش انتشارات دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در پایان افزود: سال گذشته استقبال بسیار خوبی از کتاب‌های این مرکز شد و امیدواریم در نمایشگاه بیست‌وششم، به‌ویژه با کتاب‌هایی مانند «خلیج فارس و خوزستان» و «دانشنامه فرهنگ مردم ایران» که برای نخستین‌بار عرضه می‌شوند، بازدید خوبی از غرفه این انتشارات انجام شود.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت‌ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها