یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
راهیابی «ویتگنشتاین» آوروم استرول به بازار نشر ایران

کتاب «ویتگنشتاین» نوشته آوروم استرول، فیلسوف تحلیلی توسط انتشارات حکمت با ترجمه محسن طلایی‌ماهانی منتشر می‌شود.-

طلایی‌ماهانی مترجم کتاب «ویتگنشتاین» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: به اعتقاد من این اثر یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تاکنون درباره ویتگنشتاین نوشته شده ‌است. 

افزود: استرول نویسنده این اثر با زبانی ساده و روان دوره‌های فکری اول و دوم ویتگنشتاین را شرح می‌دهد. او  فیلسوفي متعلق به حوزه تحلیلی است که در این اثر به یکی از متفکران موسس حوزه تحلیلی می‌پردازد.

وی با اشاره به دو جریان اصلی فلسفه تحلیلی و فلسفه قاره‌ای در دوره معاصر گفت: هایدگر، دریدا و فوکو که عمدتا سردمدار تفکر پست‌مدرن نیز شناخته می‌شوند متعلق به حوزه فلسفه قاره‌ای‌اند و در مقابل آن‌ها فلاسفه تحلیلی قرار می‌گیرند که عمدتا انگلیسی‌اند و ویتگنشتاین اتریشی جلودار آنان است.

طلایی‌ماهانی یادآوری کرد: البته ویتگنشتاین هر دو جریان تحلیلی و قاره‌ای را تحت تاثیر قرار داد و نمی‌توان او را تنها متعلق به حوزه تحلیلی دانست. همین تاثیرگذاری دوجانبه نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های فلسفه اوست و اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان ادامه داد: استرول در این اثر تبیین پیچیده‌ای از اندیشه ویتگنشتاین ارایه نمی‌کند و به همین دلیل موجب سردرگمی مخاطب نمی‌شود. همچنین او در عین این‌که نثری ساده و روان را در نگارش کتاب به کار می‌گیرد شرح عمیق اندیشه فیلسوف را قربانی این سادگی نمی‌کند.

به گفته این مترجم و نویسنده، کتاب «ویتگنشتاین» را انتشارات حکمت منتشر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها