دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
انتشار دو جلد از «تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی»

جلد‌های یازدهم و دوازدهم تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز عملیات مروارید از سوی دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نداجا منتشر می‌شوند.-

جانشين دفتر پژوهش‌هاي نظري و مطالعات راهبردي نيروي دريايي ارتش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: جلد‌های یازدهم و دوازدهم تقویم تاریخ دفاع مقدس با عنوان «موج‌های خروشان» و «اقتدار ناوشکن‌ها» در سالروز عملیات مروارید (7 آذر‌ماه) منتشر می‌شوند.

ناخدا يكم ابوالفضل پروانه افزود: این آثار از سوی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگرانی مانند علی جعفری جبلی، مجید منصوری و شهریار میرشکاری به نگارش درآمده‌اند.

وی در ادامه از استقبال مخاطبان از مجلدات منتشر شده تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عناوینی مانند «زمینه‌های بروز جنگ»، «آوردگاه تکاوران دریایی» و «مروارید» خبر داد و گفت: چاپ دوم این سه اثر نیز از سوی انتشارات دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نداجا در دست انتشارند. 

«مروارید» نام یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است و با انجام آن در آذرماه سال 1359 پاسداري دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس کسب و تداوم یافت. به همین مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط