پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
«ادبیات ایران از دیروز تا امروز» میزبان رباعیات و منطق الطیر عطار

گزیده رباعیات عطار نیشابوری و حکایت‌های منطق الطیر عطار از مجموعه «ادبیات ایران از دیروز تا امروز» توسط انتشارات پیدایش به بازار کتاب آمدند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عطار نیشابوری را بیشتر با تذکره‌الاولیا و مثنوی‌های پرآوازه‌ای مانند منطق‌الطیر می‌شناسیم. اما این شاعر نامدار رباعی‌های خود را در کتابی به نام مختارنامه گرد آورده است. این کتاب، گزیده‌ای از همین رباعی‌هاست که برخی از آنها از بهترین رباعی‌هایی است که در شعر فارسی سراغ داریم.

گردآورنده کتاب 128 صفحه‌ای گزیده رباعیات عطار مسعود علیا است و نقاشی آن هم بر عهده هدا حدادی است، این کتاب با قیمت سه‌هزار تومان در دو هزار نسخه منتشر شده‌ است.

منطق‌الطیر عطار کتابی ارزشمند و یکی از شاهکارهای ادب فارسی است. منطق‌الطیر نقشه‌ای که جغرافیای عرفان ایرانی را به ما نشان می‌دهد. این کتاب خواننده را در این سفر با خود همراه می‌کند.

نویسنده 160 صفحه‌ای منطق الطیر عطار کاظم مزینانی است و کار تصویر آن را کمال طباطبایی بر عهده داشته اشت، این کتاب با قیمت 4 هزار تومان و در دو هزار نسخه منتشر شده است.

پیش از این هزار و یک شب، کلیله و دمنه، مثنوی و مولوی، لیلی و مجنون و منطق الطیر به عنوان 6 جلد اول مجموعه ادبیات ایران از دیروز تا امروز منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها