چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
آشنایی با سرزمین و مردم کرواسی در یک کتاب

«کرواسی» عنوان کتابی است از مجموعه «جهان ما» که به قلم الهام بازدار برای شناخت و آشنایی با سرزمین و مردم کرواسی به رشته تحریر درآمده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کشور تازه استقلال یافته‌ کرواسی که در ساحل شرقی دریای آدریاتیک، دامنه‌های کوه‌های آلپ و سواحل رودخانه دانوب قرار دارد از  کشورهای اروپای شرقی است که از درون کشور یوگسلاوی سابق سر بر آورده و با موقعیت طبیعی و رودخانه‌ها، جنگل‌ها، دریاچه و مناطق کوهستانی توجه گردشگران سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. 

شهرهای کرواسی از مشخصه‌های منحصر به فرد و جالبی برخوردارند. بعضی از شهر‌ها با تاریخ و قدمتی طولانی و معماری و سبک شهرسازی خاص خود به جلوه‌های گردشگری این کشور افزوده است. ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و معماری بعضی از شهر‌ها با شهرهای دیگر متفاوت بوده و از این حیث کشور کرواسی توانسته زیربنای جذب توریسم خود را بهبود بخشد. 

نگارنده در این اثر در پی ترسیم و ارایه تصویری کلی از کشور کرواسی بوده و با هدف ترغیب جوانان به شناخت دنیای پیرامون، تاریخ، جغرافیا، سیاست، اقتصاد و فرهنگ این سرزمین را معرفی می‌کند. به باور وی «کشور کرواسی طی دو دهه گذشته توانسته اقتصاد خود را رشد دهد و سیاست‌های جذب سرمایه، کشتی‌سازی، توریسم و پاره‌ای صنایع دیگر را پیش برد. کوشش این کشور برای بازسازی مناطق ویران شده ناشی از جنگ با صرب‌ها و جلب حمایت کشورهای دیگر و کروات‌های ساکن اروپا و امریکا بسیار موفق بوده است». 

نگارنده در این کتاب سعی کرده اقلیم و موقعیت جغرافیایی، سابقه تاریخی قوم کروات و مکان‌های تاریخی و زبان و آداب و رسوم آنان، سیاست و حکومت و قانون اساسی کرواسی، اقتصاد و مسایل معیشتی، فرهنگ و هنر، نظام آموزشی و جاذبه‌های گردشگری کشور کرواسی را بررسی کند. 

این کتاب از مجموعه کتاب‌های جیبی «جهان ما» است و کتاب‌هایی را شامل می‌شود که به طور مختصر اما کاربردی و مفید به معرفی کشورهای جهان می‌پردازد. هر کدام از کتاب‌های این مجموعه افزون بر آن‌که می‌تواند منبعی روزآمد و کامل برای تحقیق و مطالعه درباره یک کشور باشد، به عنوان راهنمای دستی در مسافرت نیز قابل استفاده خواهد بود. 

چاپ نخست کتاب «کرواسی» نوشته الهام بازدار در ۱۴۴ صفحه و در قطع جیبی با شمارگان سه‌هزار نسخه و بهای دو هزار و ۷۰۰ تومان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها