جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
استقبال چشمگیر از بخش کودک کتابخانه شهدا

بخش کودک کتابخانه عمومی «شهدا» شهر قزوین با استقبال خوب کودکان روبه‌رو شده است. این کتابخانه پنج هزار عضو فعال کتابخانه‌ای دارد که حدود یک هزار نفر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند._

بهناز کوخانی، مسوول کتابخانه عمومی «شهدا» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: بخش مجزای کودک این کتابخانه با مساحت 50 متر مربع به یک هزار و 500 نسخه کتاب کودک، قفسه کتاب کودک، میز و صندلی استاندارد تجهیز شده و محیط این بخش به تزیینات مناسب کودکان آذین‌بندی شده است. 

وی افزود: با هدف جذاب شدن محیط کتابخانه برای کودکان می‌کوشیم تا فرصت‌های ویژه‌ای نظیر «قصه‌گویی»، «مسابقات نقاشی و کتابخوانی» و «بازدید از کتابخانه» را برای کوکان و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که «این کتابخانه به سالن مطالعه، تازه‌های کتاب و کافی‌نت مجهز است» گفت: از راه‌اندازی بخش مجزای کودک کتابخانه چهار سال می‌گذرد، در حالی که بسیاری از مادرانی که از اعضای فعال کتابخانه‌‌اند، نسبت به عضویت کودکان در کتابخانه آگاهی ندارند. البته برای ایجاد آگاهی والدین از این بخش، تبلیغات هم می‌کنیم.

مسوول کتابخانه عمومی شهدا عنوان کرد: در این کتابخانه با شروع مردادماه مسابقه نقاشی با موضوعات «ماه رمضان و کودک»، «اوقات فراقت با کتاب»، «حمایت از تولید ملی» و «بهترین خاطره من از کتاب و کتابخانه» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مسابقه‌های مکتوب و آنلاینی که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای سنین و اقشار مختلف جامعه تعیین شده، در این کتابخانه برپاست.

کوخانی اظهار کرد: بازدید از کتابخانه با هدف ایجاد انگیزه و جذب کودکان در سنین مختلف به کتاب و کتابخانه، برگزاری کلاس‌های درسی در محیط کتابخانه، از جمله فرصت‌هایی‌اند که در این کتابخانه فراهم می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط