یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

میراث ادبی تئودور کرامر شاعر اتریشی که از سال 1897 تا 1958 می‌زیست، به کتابخانه ملی اتریش اهدا می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، کرامر در دوران حیات ادبی خود بیش از 10 هزار شعر سرود و با قلم خود آن‌ها را به رشته تحریر درآورد. اکنون با اهدای این مجموعه گرانبها از سوی اروین چوویکاس آثار او در زمینه شعر و مجموعه‌ای ارزشمند از نامه‌های وی به کتابخانه ملی اتریش راه می‌یابد تا در آرشیو ادبی این کتابخانه بایگانی شده و ویرایش شود.

چوویکاس 88 ساله عضو افتخاری انجمن تئودور کرامر است. او زمانی که هنوز کرامر در قید حیات بود از سوی او به عنوان ناظر و گردآورنده نوشته‌هایش به کار گماشته شد. مجموعه میراث ادبی به جا مانده از کرامر که بخش اعظم آن از سال 1957 تا کنون در درون هشت صندوق قرار گرفته، به‌ویژه مناسبات مخفی دوران پس از جنگ را آشکار می‌سازد. 

کرامر نگارنده کتاب‌هایی همچون «شاخه متقلب» (1929) در سال 1939 از دست نازی‌ها به لندن گریخت. او از سال 1942 تا 1957 به عنوان کتابدار در گیلفورد در جنوب شرق انگلیس مشغول کار بود و با نویسندگان دیگری همچون هیلده اشپیل، الیاس کانتی و اریش فرید ارتباط نزدیکی داشت. 

کرامر با پایان یافتن جنگ دوم جهانی دچار افسردگی شد. سرانجام در سال 1957 در پی اعتراض‌های میشاییل گوتن برونر و برونو کرایسکی مبنی بر بازگشت، او به وین برگشت و در نهایت آرامش در یک پانسیون افتخاری مستقر شد. این شاعر اتریشی در سال 1958 در اوج خستگی از زندگی و بدون جلب توجه دیگران دارفانی را وداع گفت. تئودور کرامر یکی از پرمخاطب ترین شاعران آلمانی زبان به شمار می‌رود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها