پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
تفسير هرمنوتيكي ويليام چيتيك بر انديشه ابن‌عربي

كتاب «معرفت‌شناسی و هرمنوتیک از منظری عرفانی» نوشته ويليام چيتيك، صاحب‌نظر عرفان اسلامي و نخستين مترجم انگليسي صحيفه سجاديه با موضوع تفسير هرمنوتيكي فتوحات مكيه براي نخسيتن بار در نمايشگاه كتاب تهران عرضه شد./

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ترجمه فیروز فطورچی و زير نظر گروه معرفت‌شناسي پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در روزهاي مياني بيست‌وپنجمين نمايشگاه كتاب تهران به غرفه سازمان انتشارات اين پژوهشگاه رسيد.

ویلیام چیتیک از صاحب‌نظران برجسته معاصر در حوزه عرفان اسلامی قلمداد می‌شود که به طور مشخص به آثار محی‌الدین ابن‌عربی پرداخته است.

اين كتاب حاصل ترجمه بخش‌های چهارم و پنجم کتاب sufi path of knowledge نوشته چيتيك است. او در اين بخش‌ها شرحی بر «فتوحات مکیه» ابن عربی نوشته و از ديدگاه معرفت‌شناسی و هرمنوتیك آن را بررسي كرده است. بخش مهمی از این کتاب را عبارت‌های فتوحات مکیه تشکیل می‌دهند كه به دقت طبقه‌بندی و تحلیل شده‌اند. 

ساختار این کتاب به‌گونه‌ای تنظیم شده که هر یک از بخش‌های معرفت‌شناسی و هرمنوتیک نیز می‌توانند جداگانه مطالعه و بررسی شوند. 

معرفت و صاحب معرفت، اکتساب معرفت، معرفت به تجلی خداوند و فهم قرآن بخش‌هاي كوچك‌تر اين اثر را تشكيل مي‌دهند. اين نخستين كتابي است كه انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از چيتيك منتشر كرده است. 

گروه معرفت‌شناسي اين پژوهشگاه، «علم و الهیات معرفت‌شناسی» رابرت آئودی را نيز ترجمه كرده كه در هفته‌هاي آينده روانه بازار نشر مي‌شود. 

سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، حدود 60 عنوان کتاب جدید به نمايشگاه كتاب آورده كه برگردان فارسي «الصحیح من سیره النبی» در 12 جلد با ترجمه محمد سپهری يكي از مهمترين و پرفروش‌ترين آن‌هاست. علامه سیدجعفر مرتضی‌عاملی اين اثر را در  36 جلد تاليف كرده بود كه ترجمه آن در 12 جلد عرضه شد. ترجمه اين  مجموعه 10 سال طول كشيد.

بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 23 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها