یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
روند صدور مجوز نشر در گيلان طولاني است

مديرعامل تعاوني ناشران استان گيلان با اشاره به روند طولاني دريافت مجوز نشر، از مدت زمان طولاني ارايه مجوز نشر براي كتاب‌هاي مختلف گلايه كرد.-

حميد بلوري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: يكي از مشكل ناشران گيلاني اين است كه براي ثبت كتاب و ارسال آن به مرحله بررسي مشكل دارند و گاهي اين كار بين دو تا سه ماه طول مي‌كشد و فرقي هم نمي‌‌كند كه اين اثر كتاب رمان است يا علمي.

وي ادامه داد: پيش‌تر كه براي دريافت مجوز بايد به تهران مي‌آمديم تا مشخصات كتاب در دبيرخانه ثبت شود، زمان طولاني صرف مي‌شد اما بر خلاف انتظار، اكنون اين زمان به شدت افزايش يافته و روند كار را مشكل كرده است!

بلوري با بيان اين‌كه علت طولاني شدن اين پروسه به دليل حجم كار زياد و كم بودن نيروهاست، يادآور شد: در همه كشور يك كتاب علمي نيازي به بررسي خيلي سخت‌گيرانه ندارد و شايد با ارسال به معاونت فرهنگي در زمان كوتاهي مجوز آن صادر شود اما متاسفانه اين روند همزمان درباره كتاب‌هاي ادبي و علمي ادامه دارد.

به گفته وي، سليقه‌اي رفتار كردن برخي از ماموران و كاركنان بخش مجوز، دشواري‌هاي كار در حوزه نشر را دو چندان كرده است؛ به گونه‌اي كه كار نشر كتاب را با مشكل روبه‌رو مي‌كند.

مديرعامل تعاوني ناشران استان گيلان با اشاره به ديدار اخير ناشران و كتابفروشان و معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: در اين نشست مشكلات خود را براي وي بازگو كرديم و بهمن دري قول‌هاي مساعدي براي رفع اين مشكلات داد.

به گفته بلوري، در استان گيلان حدود 110 نفر مجوز نشر دارند كه از اين ميان حدود 45 ناشر كتاب منتشر مي‌كنند و بقيه غيرفعالند.

تعاوني ناشران استان گيلان از سال 1381 تاسيس شده است و اكنون 27 عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط