شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
انتشار كتابي با منظور نمايش جلوه‌هاي حكمت وحي در آيات قرآن

چاپ نخست کتاب «حقايق پنهان در آيات قرآن: يافته‌هاي نو از مفاهيم قرآني» تالیف سيد‌مجتبي موسوي لاري از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر و روانه بازار كتاب شد. اين اثر، شرح و تفسير بعضي از آياتي است كه جلوه‌هاي حكمت وحي را به نمايش مي‌گذارند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آن چه كه در تفسير قرآن قابل قبول است،‌ نظرياتي ناشي از تدبر در آيات و تفسير مستدل و عالمانه است كه بر براهين متقن تكيه مي‌كند. 

اين اثر در چند عنوان، مسايلي نظير، يد بيضاء، قانون ارث و تفسير آيه نور  را مورد مطالعه قرار داده است.

بنابر مطالب کتاب، «محققين اسلامي در بيان محتواي قرآن به سبب وسعت ثروت معنوي آن در بستر زمان، ديد‌هاي متنوعي را عرضه مي‌كنند كه هرگز نمي‌توان چنين منبع عظيم و بي‌پاياني را محصول اطلاعات زمان نزول قرآن دانست؛ زيرا شناخت رازهاي بسياري از جهان عيني و واقعيات خارجي در آن عصر و زمان و در پهنه هستي براي هيچ فردي امكان‌پذير نبود.»
 
در بخش ديگري از كتاب آمده است:«قرآن ديدگاه انسان را تا به آنجا بالا مي‌برد كه از ابعاد آشكار و پيدا تا كرانه‌هاي نهان و پنهان را در بر مي‌گيرد و در اين زمينه به تبيين حقايقي مي‌پردازد كه براي انسان‌ها جنبه حياتي دارد.
هدفي كه قرآن پي‌گيري مي‌كند هدايت و تربيت انسان با تمام ابعاد وجوديش در پرتو يك جنبش اصيل فكري است. در روند تكاملي انسان، تربيت نفوس و تحول دروني و رشد فضيلت‌ها در ابعادي گسترده جز در سايه پيروي از فرامين وحياني قابل دسترسي نيست و از اين طريق اصالت برنامه قرآن و نظام ارزشي آن متجلي مي‌شود.
توجه داشته باشيم كه تدبر در آيات وحي، يك فراخوان قرآني است. اين كتاب مقدس برخلاف شيوه كتاب‌هاي معمول كه تنها به شرح و تحقيق و پژوهش درباره يكي از موضوعات مي‌پردازد، از مسائل كاملا متنوع و گوناگون از معارف الهي، قوانين و نظامات مدني و جزايي، حقوق و سياست، اخلاق و آداب و تاريخ، و فروع احكام، و ده‌ها موضوع ديگر سخن مي‌گويد.» 

چاپ نخست کتاب «حقايق پنهان در آيات قرآن» با شمارگان 3000 نسخه، 225 صفحه و به بهای 40000 ریال راهی بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط