چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
فلاح‌هاشمی: داستان کوتاه نویسان در جذب مخاطب موفق بوده‌اند

میرشمس‌الدین فلاح‌هاشمی، داستان‌نويس، تعداد مخاطبان داستان كوتاه را در سال‌هاي اخير قابل توجه دانست و بر نقش اين جايزه در تثبيت و ارتقاي كيفي اين‌گونه داستاني تاكيد كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از ستاد خبري «اولین همایش داستان کوتاه‌نويسان ایران» میرشمس‌الدین فلاح‌هاشمی گفت: از آنجا که این‌گونه اتفاقات در کشور و در حوزه داستان كوتاه کم است، می‌توانم بگویم این همایش کمک بزرگی به پیشرفت ادبیات داستانی و داستان کوتاه در کشور می‌کند؛ چرا که ادبیات داستانی انقلاب برخی اوقات با بی‌توجهی روبه‌رو بوده است. 

وی افزود: این همایش به جز بار آموزشی می‌تواند استعدادهای جوان را شناسایی کند و با دعوت از استادان و پیشکسوتان راه تعامل موثری را با جوانان به وجود بیاورد. تمامی این اتفاقات در نهايت منجر به حرفه‌ای شدن فضای ادبی کشور می‌شود و بسیار موثر خواهند بود. 

فلاح‌هاشمي درباره روند سیر ادبیات داستانی به خصوص داستان کوتاه ایرانی در سال‌های اخیر گفت: این سال‌ها شاهد رشد چشمگیری هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در داستان کوتاه کشور بودیم. مخاطبان داستان کوتاه روز به روز بیشتر می‌شوند؛ چرا که خوانندگان می‌توانند در زمانی کوتاه اثری را بخوانند و به مفاهیم عمیقی دست پیدا کنند. 

این نویسنده تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم این روزها داستان کوتاه مخاطب بیشتری دارد البته رمان در جایگاه خود باقی ا‌ست و خوانندگان و مخاطبان حرفه‌ای خود را دارد، اما داستان کوتاه توانسته بسیاری از خوانندگان غیرحرفه‌ای را به سوی ادبیات جذب کند و همین امر سبب شده مسوولان نیز به اهمیت این موضوع پی برده و سعی کنند توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. 

فلاح‌هاشمي در ادامه برگزاري همه‌ساله چنین برنامه‌هایی را خواستار شد و عنوان کرد: بهتر است این طور نباشد که سالانه همایشی برگزار شود و این موضوع تا سال دیگر سربسته باقی بماند. اگر بعد از این همایش نویسندگان این اطمینان خاطر را داشته باشند که به کارهایشان بها داده می‌شود و این اتقاق همیشگی است، انگیزه‌ای مضاعف برای فعالیت پیدا می‌کنند. 

وی در پايان برگزاری چنین همایشی را به بنیاد ادبیات داستانی تبریک گفت و افزود: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد تداوم این همایش و همایش‌های از این دسته باشیم و مسوولان در زمينه ادبيات داستاني انقلاب، توجه بیشتری به تحول اين‌گونه داستاني داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها