یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
«كاروان ته كوزه شير» وارد كتابفروشی‌های ايران می‌شود

مجموعه داستان‌های كوتاهی از فرانتس هولر، نويسنده آلمانی به زودی با ترجمه ناصر غياثی روانه بازار كتاب ايران می‌شود. در اين مجموعه داستان‌های «گروتسك» گنجانده شده‌اند كه فضایی آكنده از طنزی سياه را نداعی می‌كنند._

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا)، مجموعه داستان «کاروان ته کوزه‌ شیر» با زيرعنوان «داستان‌های گروتسك» اثر‌ فرانتس هولر با ترجمه‌ ناصر غیاثی به ‌زودی منتشر می‌شود. اين نخستين بار است كه داستان‌های گروتسک به خواننده‌های‌ فارسی‌زبان معرفی می‌شوند.

ناشر اين كتاب با انتشارات آلمانی رندوم هاوس، براي خريد امتياز انتشار ترجمه‌ فارسی کتاب «کاروان ته کوزه شير» طبق قانون بين‌المللی حق انحصاری نشر اثر (کپی رايت) به توافق رسيده است. در این مجموعه خواننده‌ ایرانی می‌تواند برای اولین‌بار نزدیک به 35 داستان از این نویسنده‌ صاحب‌سبک آلمانی را بخواند.

ناصر غیاثی در مقدمه‌ این مجموعه نوشته:
 
«فرانتس هولر متولد ۱۹۴۳ در سويس هنرمندی چند استعداده است: داستان و رمان و نمايش‌نامه و کتاب کودکان می‌نويسد، براي تلويزیون و سينما فيلم می‌سازد، در راديو برنامه اجرا می‌کند، ترانه‌سرا است و ويلون سل می‌نوازد. آثار متعددش جوايز بسياری را براي او به ارمغان آورده است. مجموعه کتاب‌هايی که هولر در طول سی سال گذشته برای بزرگسالان و کودکان منتشر کرده، حجم عظيمی، بيش از پنجاه کتاب را شامل می‌شود. آثارش سراسر پر از خيال است. خيال‌پردازی‌های بی‌حدومرز او وقايع خُرد روزمره را می‌گيرد، به آن پروبال می‌دهد و آن را سرانجام به عبث مي‌کشاند تا خواننده را خندانده و در عين‌حال بگرياند. مجموعه‌ «کاروان» گزيده‌ای است از داستانک‌هايی که خود نويسنده آن‌ها را برای اين مجموعه انتخاب کرده. من نيز سه داستان از کتاب ديگر او را، «پايان يک روز عادی»، به اين کتاب افزوده‌ام.» 

این مجموعه‌داستان به‌ زودی با قیمت دو هزار و 200 تومان از سوی نشر چشمه روانه کتاب‌فروشی‌های ايران می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها