شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
رونمايي يك كتاب ايراني توسط همسر امير قطر

كارشناس فروش آثار موسسه بوستان كتاب با اشاره به اين كه اين مركز با ارايه 110 اثر عربي خود در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه شركت مي‌كند، گفت: قرار است در اين نمايشگاه از يكي از آثار ناشران ايراني با حضور همسر امير قطر رونمايي شود و هديه ويژه‌اي به پديدآورنده آن تعلق گيرد.-

محمدرضا رضوان‌طلب، مسوول غرفه موسسه بوستان كتاب در نمايشگاه دوحه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب عنوان كرد: حدود يك ماه قبل مسوولان اين نمايشگاه فهرست مجموعه آثار پيشنهادي ناشران ايراني را براي بررسي آثار خواستند، بوستان كتاب نيز نام حدود 300 اثر عربي خود را براي ارايه در نمايشگاه ارايه كرد، آن‌ها پس از بررسي اين مكتوبات حدود 110 اثر را براي نمايش در نمايشگاه انتخاب كردند.

وي با اظهار تاسف از اين كه ناشران ايراني نمي‌توانند مجموعه آثار ديني خود را كه درباره آرا و عقايد تشيع و اهل‌بيت‌(ع) هستند به نمايشگاه دوحه ببرند و به جهانيان معرفي كنند، گفت: در راستاي اين سياست مسوولان نمايشگاه، بيشتر مكتوباتي كه در زمينه مسايل كلي دين اسلام و وحدت جهان اسلام‌اند به اين نمايشگاه راه خواهند يافت.

رضوان‌طلب كتاب‌هايي مانند منهاج‌اليقين، تذكرة الاحباب، الفقه و مسائل الطبيعية، اصاليب البيان، قصص و نصوص، كشف الحقايق، حقوق الاولاد في مدرسة الاهل‌بيت(ع) و‌ منهج الفقه الاسلام في مسائل المستحدثه را از جمله مكتوبات عربي خواند كه از سوي موسسه بوستان كتاب در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه در قطر ارايه مي‌شوند.

وي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران در اين دوره ميهمان ويژه اين نمايشگاه است، توضيح داد: سال گذشته كشور تركيه و سال پيش از آن ناشران فرانسوي ميهمان ويژه اين نمايشگاه بودند.

رضوان‌طلب با اشاره به اين كه موسسه بوستان كتاب سال گذشته با ارايه حدود 100 اثر به قطر رفته بود و با استقبال خوبي مواجه شد، عنوان كرد: مسوولان اين نمايشگاه براي رونمايي كتابي از ايران اعلام آمادگي كرده‌اند. قرار است همسر امير قطر اثر انتخاب شده از سوي كميته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را رونمايي كند و از طرف وي هديه ويژه‌اي به پديدآورنده اثر اهدا شود.  

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه از 12 تا 22 دسامبر در قطر برگزار خواهد شد و قرار است 21 ناشر ايراني در اين عرصه فرهنگي حضور يابند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط