شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
سفر جادويی پنج خواهر از سرای اهل قلم مي‌گذرد

كتاب «سفر جادويي پنج خواهر» 20 شهريورماه در سراي اهل قلم، نقد و بررسي مي‌شود. اين كتاب اثري از «مارگارت ماهي» است كه «پروين علي‌پور» آن را به فارسي ترجمه كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نقد و بررسي كتاب «سفر جادويي پنج خواهر»، با حضور پروين علي‌پور، مترجم‌ اين اثر و شهرام شفيعي، به عنوان منتقد برگزار مي‌شود.

داستان كتاب درباره‌ پنج خواهر است كه «نانا» مادربزرگ «سالي» آنها را با كاغذ درست كرده است. آنها گرچه به هم پيوسته هستند؛ اما تفاوت‌هايي با هم دارند. يكي احساساتي است، يكي ماجراجو و ديگري همواره دنبال كسب اطلاعات است. 

اين كتاب، فانتزي محض است يعني فقط بازي با كلمات نيست، ضمن اين كه داستاني چند لايه دارد. يعني به‌گونه‌اي است كه هم بچه‌هاي دوره دبستان و هم نوجوانان مي‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

يكي از موضوعاتي كه در اين كتاب به آن اشاره شده، موضوع تغيير است. به اين معني كه همه چيز در دنيا تغيير مي‌كند و اوضاع هميشه به يك روال نمي‌ماند. 

هم‌بستگي در اجزاي دنيا از ديگر موضوعاتي است كه در «سفر جادويي پنج خواهر» به آن پرداخته شده. در واقع با خواندن كتاب متوجه مي‌شويم كه گرچه انسان و حيوان و گياه با هم متفاوتند؛ اما نوعي پيوستگي ميان آنهاست و ما جدا از يكديگر نيستيم و همين باعث مي‌شود دنيا از هم نپاشد.

«سفر جادويي پنج خواهر» را انتشارات قطره در 104 صفحه و با قيمت 2500 تومان منتشر كرده است. نويسنده‌ي اين كتاب يعني «مارگارت ماهي» كتاب‌هاي زيادي را براي كودكان و نوجوانان نوشته است، طوري كه اكنون در دنياي ادبيات كودك و نوجوان جايزه‌اي به نام او وجود دارد. اين كتاب، برگزيده جايزه كتاب فصل در بهار امسال بوده است.

نشست نقد و بررسي اين اثر از ساعت 17 تا 19 فردا(يك‌شنبه 20 شهريورماه) در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود. 

علاقه‌مندان براي حضور در اين برنامه به سراي اهل قلم در خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه‌نصير، پلاك دو مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها