یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
تبادل اطلاعات كتابشناختي و نسخه‌هاي خطي خانه كتاب و كتابخانه مجلس

مبادله اطلاعات كتابشناختي و نسخه‌هاي خطي از جمله موضوعات تفاهم‌نامه دو ساله موسسه خانه كتاب و كتابخانه مجلس است كه صبح امروز(5 تيرماه) منعقد شد. بر اساس اين طرح، خانه كتاب متعهد شد تا خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشريه كتاب هفته و كتاب‌ ماه‌هاي خانه كتاب، اطلاع‌رساني و انعكاس بيشتري از فعاليت‌هاي كتابخانه مجلس داشته باشند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در متن اين تفاهم‌نامه كه با امضاي رسول جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي و علي شجاعي صايين، مدير عامل موسسه خانه كتاب رسميت يافت، هر دو مركز متعهد شدند تا سه ماه آينده با برپايي جلسات كارشناسي، زمينه همكاري‌هاي اين تفاهم‌نامه را فراهم كنند.

بر اساس اين تفاهم‌نامه كه با هدف همكاري فرهنگي و مبادله اطلاعات كتابخانه‌اي اين دو مركز در راستاي انجام بهتر وظايف سازماني و غني‌تر شدن بانك‌هاي اطلاعاتي هر دو نهاد منعقد شد، هر يك از طرفين مسووليت‌هايي را متعهد شدند.

بر اين اساس، موضوع تفاهم‌نامه در مواردي مانند «همكاري در توليد و مبادله اطلاعات كتاب‌شناسي كتاب‌هاي منتشر شده»، «همكاري در توليد و مبادله اطلاعات كتاب‌شناسي نسخه‌هاي خطي»، «ايجاد كارگروهي از كارشناسان هر دو نهاد براي توليد محصولي مشترك از فهرست كتاب‌هاي منتشر شده از آغاز تاكنون كه به نوعي فهرست "خان بابا مشار" را نيز شامل مي‌شود» و «بهره‌گيري از مشاوره‌هاي تخصصي و همكاري طرفين در توسعه خدمات و بانك‌هاي اطلاعاتي» عنوان شد.

در اين تفاهم‌نامه كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس متعهد به «ارايه اطلاعات كتاب‌شناختي كتاب‌هاي موجود در كتابخانه»، «ارايه اطلاعات كتاب‌شناختي كتاب‌هاي چاپ سنگي و سربي موجود در كتابخانه»، «ارايه اطلاعات كتاب‌شناختي نسخه‌هاي خطي موجود در كتابخانه»، «ارايه اطلاعات كتاب‌شناختي كتاب‌شناسي خان‌بابا مشار» و «ارايه تصاوير كتاب‌هاي چاپ سنگي و سربي كتابخانه» و «همكاري فني و مشاوره‌اي در زمينه سازماندهي و فهرست‌نويسي منابع» شد. 

موسسه خانه كتاب نيز متعهد به «ارايه اطلاعات كتاب‌شناختي كتاب‌هاي موجود و بانك اطلاعاتي موسسه خانه كتاب»، «ارايه اطلاعات كتاب‌شناختي نسخه‌هاي خطي و بانك اطلاعات در موسسه و بانك آقا بزرگ»، «ارايه تصاوير اسكن شده كتاب‌هاي منتشر شده»، «همكاري فني و مشاوره‌اي در زمينه سازماندهي و فهرست‌نويسي منابع»، «ارسال اطلاعات كتب تازه منتشر شده به كتابخانه» و «اطلاع‌رساني مناسب و انعكاس اخبار كتابخانه از طريق نشريه كتاب هفته، كتاب‌ماه‌هاي خانه كتاب و خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) كه در خانه كتاب بر اساس سياست‌هاي كلي موسسه فعاليت دارند» شد.

مدت اجراي مفاد اين تفاهم‌نامه بر مبناي همكاري مداوم دو ساله ذكر شد. قرار است طرفين تا سه ماه آينده با برگزاري جلسات و بررسي‌هاي لازم، زمينه همكاري‌هاي عنوان شده را فراهم آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط