دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
راه‌هايي براي حضور قلب و لذت بردن از نماز

کتاب «سفر به چشمه نماز (راه‌هايي براي ايجاد حضور قلب و لذت بردن از نماز)» نوشته مرتضي دانشمند از سوي موسسه بوستان كتاب تجديدچاپ شد.\

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر، نوجوانان را با مفاهيم و مراحل مختلف نماز آشنا كرده، چگونگي لذت بردن از نماز و عشق ورزيدن را به آنان مي‌آموزد.

اگر مجموع دين را به اندامي زيبا و پيكري موزون تشبيه كنيم، مي‌توان گفت سيماي اين اندام زيبا، نماز است. اين چهره هر اندازه زيباتر، دلگشاتر و روح افزاتر باشد، آن اندام نيز موزون‌تر، زيباتر و خوش قواره‌تر جلوه خواهد كرد. از اين‌رو، خلوت با خدا و راز و نياز با او، محبوب‌ترين عمل نزد خداست و انبيا و اولياي الهي و چهره‌هاي عاشق و عارف در آخرين لحظه‌هاي حيات، ديگران را به اين ديدار عاشقانه سفارش مي‌كردند و بيش‌ترين همت خود را در اين راه به كار مي‌بستند و آن را نور ديدگان خويش مي‌ديدند و راز و نياز با محبوب را بسان طعام و شراب خويش مي‌دانستند. هم‌چنين هنگامي كه چشم بر افق دور دست مي‌دوختند و بي‌صبرانه انتظار طلوع و غروب خورشيد را مي‌كشيدند و با پركشيدن آواي اذان، نواي نيايش را مي‌شنيده و دست نوازش دوست را بر سر خويش احساس مي‌كردند ـ‌در اين لحظه‌هاي خوش آسماني‌ـ سر از پا نمي‌شناختند و ديگر يادي از زن و همسر، پدر و مادر و دوست و برادر خويش نمي‌كردند. تو گويي اصلا آنها را نمي‌شناختند.

اما همين چهره زيبا و آن اندام دلربا، تنها زماني دل عارفان را مي‌نواخته و عشق محبوب را در بلور جانشان مي‌ريخته كه روح حضور محبوب در آن جلوه مي‌كرده است. اين كتاب با نام سفر به چشمه نماز به اين نيت فراهم آمده تا جوانان و نوجواناني را كه با دلي به صفاي آينه‌ها و صميميت سوره‌ها و آيه‌ها رو به اين نيايش آسماني مي‌آورند، با عطر دل انگيز «نماز» آشنا كند. 

هدف اين اثر با توجه به آموزه‌هاي قرآن و روايات، ارائه راهكارهايي است كه رعايت آنها، نمازگزار را براي ورود به سرچشمه نماز ـ‌كه همان حضور قلب است‌ـ آماده سازد و با نثري ساده و صميمي، به نوجوان و جوان بياموزد كه چگونه مي‌توان از نماز بهره گرفت؟ چگونه مي‌توان از نماز خواندن لذت برد؟ چرا «حمد» داروي هر دردي است؟ نقش نماز در يافتن هويت انساني ما چيست؟ چگونه نماز مي‌تواند از فحشا و منكرات جلوگيري كند؟ و...

از ويژگي‌هاي اين كتاب نثر ساده، صميمي، نوجوانانه و استفاده از تمثيل‌ها، داستان‌واره‌ها، خاطره‌ها و رهنمودهاي بزرگان در تبيين مسائل نماز و ايجاد حضور قلب است.

كتاب حاضر در 9 عنوان، چگونگي راز و نياز را به جوانان عزيز آموزش مي‌دهد.

چاپ چهارم کتاب «سفر به چشمه نماز (راه‌هايي براي ايجاد حضور قلب و لذت بردن از نماز)» در شمارگان 2000 نسخه، 60 صفحه و بهاي 10000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط