سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
درس‌هايي از احكام اسلام براي جوانان

كتاب «احكام جوانان (روشي نو در بيان احكام براي جوانان)» نوشته محمود اكبري از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ هشتم رسيد. اين كتاب علاوه بر بيان درس‌هايي از احكام اسلامي و روش‌هاي آموزش آن، بسياري از احكام جوانان را در قالب سوالاتي چهارگزينه‌اي همراه پاسخ‌نامه ارايه مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نويسنده اين كتاب ضمن ارايه نكات آموزشي، براي استفاده بهينه، مفاهيم و اصطلاحات به كار رفته در احكام، آنها را در پايان كتاب به ترتيب حروف الفبا توضيح داده است.

شناخت احكام و دستورهاي ديني، نخستين گام عبادت و تقويت ايمان و تقرب به خداست، اين احكام در كتاب‌هاي فقهي و رساله‌هاي عمليه بيان شده‌اند، اما آموزش آسان و عمومي آن، به‌ويژه براي جوانان، شيوه‌اي نو مي‌طلبد و اين ضرورتي به شمار مي‌آيد كه «احكام جوانان» در صدد پاسخ‌گويي به آن برآمده است.

از آن‌جا كه عمل به اركان، يكي از پايه‌هاي ايمان است و در آيات قرآن، ايمان و عمل همراه هم آمده‌اند، نمي‌توان ايمان و عمل را از هم جدا كرد و علمي كه عهده‌دار شناخت تكليف و وظايف مكلفان است، علم فقه نام دارد، علم فقه علمي است كه به‌وسيله آن مي‌توان احكام دين و وظايف مكلفان را از منابع غني كتاب و سنت استخراج كرد و فقهاي عظام عهده‌دار چنين مسووليت خطيري اند.

كتاب حاضر قدمي است در راه شناخت احكام اسلام كه در سه بخش كلي گردآمده‌اند. «مجموعه درس‌هايي از فقه و احكام اسلامي»، «فهرست مجموعه روش‌هاي آموزش احكام» و «مجموعه روش‌هاي سوالات هنري احكام كه براي سطوح مختلف طبق فتواي امام خميني(ره) تنظيم شده است» عناوين اين بخش‌ها هستند.  

در انتهاي اين اثر، مفاهيم و اصطلاحات احكام و پاسخ‌نامه احكام نيز جاي دارد.

چاپ هشتم كتاب «احكام جوانان(روشي نو در بيان احكام براي جوانان)» در شمارگان 2000 نسخه، 248 صفحه و بهاي 29000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط