یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
پژوهشگر جوانرودی «تغییر اقلیم؛ تهدید هزاره سوم» را کتاب کرد

کتاب «تغییر اقلیم؛ تهدید هزاره سوم» به‌‌قلم سردار صدیقی، پژوهشگر و نویسنده جوانرودی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، نویسنده این کتاب «سردار صدیقی» اهل جوانرود است و کتاب هم توسط شرکت کیمیا خرد پارس منتشر شده است.

مقدمه‌ این کتاب با سخنان مهدی زارع عضو پژوهشگاه زلزله و فرهنگستان علوم آغاز می‌شود و 112 صفحه در قالب چهارفصل نگارش را در بر دارد.

ارائه راهکارهایی ساده برای دوستی با طبیعت و زیست سازگارانه با شرایط تغییرات اقلیمی مهم‌ترین موضوع این کتاب است و حاصل تجربه و دغدغه‌مندی‌های مولف در طول چند سال فعالیت داوطلبانه در پاسداشت محیط‌ زیست است.

در این کتاب تصاویری از فعالیت‌های داوطلبانه ساکنان منطقه اورامانات در پاسداشت محیط زیست به‌چشم می‌خورد.

صدیقی در این کتاب آورده است که «فاجعه‌های طبیعی پیش از آغاز حیات بخشی از تاریخ کره زمین بوده‌اند. سیلاب‌ها، زلزله، فوران‌های آتشفشانی، توفان‌های سهمگین، سونامی و خشکسالی جملگی به شکل گرفتن سیاره زمین کمک کرده‌اند.

نیاکان ما شاید این آگاهی را نداشتند که این حوادث هولناک کی رخ می‌دهند یا دلیل رخداد آنها چیست. اما انسان‌های اولیه در دو میلیون سال پیش با تغییرات عمده زیست محیطی در بستر تمدنی سازگار شدند.

هر چند شاید آنان بیشتر از ما از این رویدادها هراس داشتند اما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که ما انسان‌های امروزی توانایی سازگاری با شرایط و محیط‌های جدید را به اجداد اولیه خود مدیون هستیم».

از نظر مولف این کتاب، گرمایش جهانی می‌تواند پیامدهایی ناگوارتر از تغییر اقلیم داشته باشد و نباید از این موضوع غافل شویم. این فعالیت‌های انسانی است که در افزایش یا کاهش خسارت‌ها در بلایای تغییرات اقلیمی موثر خواهند بود که موضوعی بسیار با اهمیت است که می‌طلبد عموم شهروندان نسبت به مباحث تغییر اقلیم و پیامدهای آن آگاهی پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها