چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
«باید برگردیم»؛ دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جمعیت

کتاب «باید برگردیم: دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جمعیت» ششمین مجلد از مجموعه پژوهشی جنگ جهانی جمعیت اثر صالح قاسمی است. در این کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جمعیت آمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «باید برگردیم: دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جمعیت» در چهار فصل تدوین شده که نگارنده (صالح قاسمی) در فصل نخست به موضوع «جمعیت جوان و فرصت‌ها»، در فصل دوم به مقوله «تحدید نسل و تهدیدها»، در فصل سوم به موضوع «سیاست‌های جمعیتی، بایدها و نبایدها» و در نهایت در فصل چهارم به موضوع «جمعیت جهان، مسلمین و غیر مسلمین» مورد بازخوانی و بررسی قرار داده است.

مولف در بخشی از کتاب آورده است: «یکی از خطراتی‌ که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، ‌تن او می‌لرزد، مسئله جمعیت است. مسئله جمعیت را جدی بگیرید. جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌کند. به جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله جمعیت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر می‌کنیم. نه اگر چند سال بگذرد، ‌وقتی نسل‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست.»

بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 1392/09/19 به دنبال منویات راهبردی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باب تحولات و نگرانی‌های موجود درباره جمعیت ایران اسلامی، کتاب پژوهشی «باید برگردیم» منتشر شد. این کتاب در ۸۴ صفحه و به قیمت ۴۵۰۰ تومان از سوی نشر خیزش نو به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها