پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» رونمایی شد/ معرفی برگزیدگان اشعار کودک و نوجوان رضوی در همدان

همدان - در اختتامیه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نوشته مریم زرنشان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، در اختتامیه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» معرفی و رونمایی شد.

نویسنده کودک و نوجوان در معرفی کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم نوشته مریم زرنشان اظهار کرد: بچه‌ها با نگاه خود به زیارت می‌روند و با گنبد و آینه و گلدسته حرف می‌زنند و برایشان خاطره‌ای رقم می‌خورد.

غلامرضا بکتاش بیان کرد: خانم زرنشان در این کتاب پنجره دیگری را برای کودکان به زیارت باز کرده که تجربه زیسته شاعر است.

وی اضافه کرد: اگر خود شاعر تفکری مثل کودک نداشته باشد، نمی‌تواند این تفکرات به صورت شعر نوشته باشد، شعرهای خانم زرنشان صمیمی و بانشاط است و کودکانه بودن مهمترین اتفاق کتاب‌هایش است.

این نویسنده کودک و نوجوان یادآور شد: در جاهایی که کودک خیال خانم زرنشان غرق در حوض آب و غرق در آینه‌کاری‌ها می‌شود، کشف و شهود شاعرانه است که در زیارت امام هشتم داشته و همه آن را برای کودکان نوشته است.

وی با بیان اینکه امیدوارم کودکان قدر شاعران را بدانند و عاشق اشعاری باشند که برای ائمه سروده شده است گفت: باید این اشعار را حفظ کنیم و از شعرهای سبک و سطحی دوری کنیم زیرا شعرهایی هست که عمیق است و باید آنها را بیشتر درک کنند.

مریم زرنشان نویسنده کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نیز گفت: در این کتاب ۱۰ شعر رضوی سروده شده که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها