چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کتاب«مایندفولنس برای تندرستی» تجدید چاپ شد

کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» به قلم «ویدیامالا برچ» و «دنی پنمن» و ترجمه اورمزد اولیایی و سولماز روشن‌مهر توسط انتشارات میلکان تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات میلکان کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» نوشته «ویدیامالا برچ» و «دنی پنمن» به ترجمه اورمزد اولیایی و سولماز روشن مهر را تجدید چاپ کرد. این کتاب راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت است.

کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» شیوه‌ای ظریف و مؤثر برای ذهن و بدن در درمان تمامی کسانی است که در زندگی‌شان در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با درد و بیماری هستند. کار مبتنی‌بر تنفس در «مدیریت درد برپایهٔ مایندفولنس» شیوهٔ کاربردی، آسان و ازلحاظ علمی به‌روز و عمیقی است. این روش جامع‌ترین روش برای یادگیری چگونگی زندگی با دردهای مزمن و احیای دوبارهٔ زندگی است.

این کتاب منبع فوق‌العاده‌ای برای شروع سفری با رویکرد مایندفول به مشکلات، دردها و بیماری‌هاست. نویسندگان این کتاب افرادی هستند که درد برایشان غریب نیست و سال‌های‌سال در مایندفولنس تجربه دارند. این کار برگرفته از دانش و تجربهٔ نویسندگان آن از درد و بیماری است و به خواننده اطمینان می‌دهد که نویسندگان کتاب به دانش و تجربهٔ لازم برای کاهش رنجش در این سفر به‌خوبی واقف بوده‌اند.

در این کتاب نویسندگان مخاطب خود را با برنامه‌های هفتگی در دوره‌ای هشت‌هفته‌ای راهنمایی می‌کنند و حتی برای کسانی که کاملاً متعهد و مشتاق نیستند، این برنامه را عملی می‌سازند. مثال‌های متعددی از افرادی که از این دوره برای بهبود بیماری‌ها، استرس و دردهایشان استفاده کرده‌اند؛ برای پیشرفت در این برنامه وجود دارد. این مثال‌ها به مخاطب کتاب کمک می‌کند که در برنامه خود استوارتر حضور داشته باشد و با پایداری تمرین‌ها را ادامه دهد.

کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» راهنمای عقل و خرد و کمکی عملی است. این کتاب خواننده را به دست‌وپنجه نرم‌کردن با درد فرامی‌خواند و در تمام تمرین‌ها مایندفولنس را با ملایمت و شفقت توصیف می‌کند و به افراد کمک می‌کند از عصبانیت و جنگیدن با درد به پذیرش و شفقت با آن تغییر مسیر دهند.

این کتاب برای کسانی که تندرستی خود را از دست داده‌اند مانند حامی عمل می‌کند و باعث می‌شود به‌جای این‌که در درد و بیماری خود گرفتار شوند و در مشکلات دست‌وپا بزنند، سرزنده‌تر و مهربانانه‌تر با زندگی روبه‌رو شوند. کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» چون مرجعی به افراد کمک می‌کند تا زندگی جدید و پرثمر خود را رشد داده و رنجش خود را کاهش دهند.

مدارک و شواهدی که از منابع علمی متعدد در این کتاب به کار گرفته شده است به محتویات مطالب کمک می‌کند. این کتاب برای پزشکان و کارکنان حوزهٔ سلامت بسیار ارزشمند است و به آن‌ها برای ایجاد برنامهٔ مایندفولنس و توضیح آن برای بیمارانی که مشکلات درازمدت و مزمن دارند کمک خواهد کرد.

«دنی پِنمَن»، یکی از نویسندگان کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت»؛ برندهٔ جایزهٔ بهترین خبرنگار تحقیقی است. او هم‌اکنون در روزنامهٔ دیلی مِیل مشغول به فعالیت است و قبل از آن در بی‌بی‌سی، نیو ساینتیست و روزنامهٔ ایندیپندنت کار می‌کرده است. وی از نویسندگان کتاب پرفروش ذهن‌آگاهی؛ راهنمای عملی برای پیداکردن آرامش در دنیای پرهیاهو است و بالغ بر سی سال در جایگاه مراقبه‌گری باذکاوت فعالیت کرده است.

«ویدیامالا بِرچ» دیگر نویسندهٔ کتاب، بنیان‌گذار سازمان بین‌المللی بنامی درزمینهٔ مایندفولنس است که مدرسانی در پانزده کشور جهان دارد. او نویسندهٔ کتاب «خوب زندگی‌کردن با درد و بیماری؛ استفاده از مایندفولنس برای رهایی از رنج» است. «کار مبتنی‌بر تنفس» زاییدهٔ تجربهٔ شخصی او در به‌کارگیری مراقبه و انجام مایندفولنس در مدیریت دردهای مزمن بوده است.

در بخشی از کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» می خوانیم: «درد همیشه در شب بدتر است. چیزی در سکوت شب هست که درد و رنج را بیش‌تر می‌کند. حتی بعد از این‌که بیش‌ترین دوز قرص مسکن را خورده‌اید، درد خیلی زود با حالت انتقام‌جویانه‌ای برمی‌گردد. می‌خواهید کاری بکنید، هر کاری که درد ساکت شود؛ ولی هر تلاشی می‌کنید جواب نمی‌دهد. تکان‌خوردن درد دارد، تکان‌نخوردن هم درد دارد، بی‌اعتنایی به آن هم درد دارد، ولی تنها درد نیست که آزاردهنده است؛ ذهن‌تان هم شروع به رنج‌کشیدن از درد می‌کند. همان‌طور که ناامیدانه سعی می‌کنید راهی برای فرار از آن پیدا کنید، سؤال‌های تلخ و پر از کنایه شروع به خوردن روح‌تان می‌کند: «چه می‌شود اگر حالم خوب نشود؟ اگر بدتر شود، چه؟ نمی‌توانم با آن مبارزه کنم… خواهش می‌کنم… فقط می‌خواهم تمام شود!

ما این کتاب را نوشتیم که به شما برای مقابله با درد، بیماری و استرس در چنین موقعیت‌هایی کمک کنیم. این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه رنج خود را به‌تدریج کاهش دهید و دوباره به‌طور کامل از زندگی لذت ببرید. ممکن است رنج شما کاملاً از بین نرود؛ ولی اطمینان خواهید یافت که دیگر زندگی‌تان را تحت تسلط قرار نخواهد داد. پی خواهید برد که حتی وقتی بیماری و درد گریزناپذیر است، می‌توانید در صلح و آرامش باشید و از زندگی خود کاملاً لذت ببرید.

ما به واقعیت این امر واقفیم؛ زیرا هم خود صدمات شدیدی را در زندگی ادراک کرده‌ایم و هم از روش کهنی از مراقبه به‌نام مایندفولنس استفاده کرده‌ایم. پزشکان و دانشمندان در دانشگاه‌های معتبر سرتاسر دنیا کارایی شیوه‌های موجود در این کتاب را تأیید کرده‌اند. درواقع مایندفولنس آن‌قدر مؤثر است که اکنون پزشکان و کلینیک‌های تخصصی درد بسیاری از بیماران خود را به مراکز تمرین‌های تنفسی ما در منچستر و نیز دوره‌هایی که مدرسان ما در سرتاسر دنیا برگزار می‌کنند ارجاع می‌دهند.»

مطالعه کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» به افرادی که از دردی مزمن رنج می‌برند یا مدت‌هاست در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با بیماری هستند و یا با دغدغه‌ها و مشکلاتی در زندگی مواجه‌اند پیشنهاد می‌شود.

کتاب «مایندفولنس برای تندرستی؛ راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت» در ۲۲۴ صفحه و به قیمت ۲۱۵ هزار تومان توسط انتشارات میلکان تجدید چاپ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها