یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
حضور هند در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ فرصت گفت‌وگو درباره آموزش زبان فارسی است

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، معتقد است؛ بی‌تردید حضور هند؛ به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، فرصتی است که بنیاد سعدی در مقام مشورتی، کتاب‌های این مجموعه را در بوته نقد و نظر موسسات فرهنگی و انتشاراتی هند قرار دهد.

شهروز فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره حضور هند به‌عنوان کشور مهمان ویژه در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: دو کشور هند و ایران، دارای سابقه تمدنی بسیار کهن هستند. علاوه‌براین دو ملت، احساس خوبی نسبت به یکدیگر دارند. حضور کشور هند به‌عنوان کشور مهمان ویژه در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای فعالان فرهنگی و ناشران این کشور به‌طور طبیعی فرصتی برای عرضه موضوعات مورد علاقه خودشان به طرف ایرانی است اما برای طرف ایرانی نیز یک فرصت درخورتوجه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور فعالان فرهنگی هند در نمایشگاه کتاب هند، برای مردم و تولیدکنندگان کتاب در ایران یک فرصت است، افزود: آشنایی با دنیای فرهنگی هند و ارزش‌ها و داشته‌های فرهنگی این کشور از نتایج این حضور است؛ به‌ویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز سال آینده، مهمان ویژه نمایشگاه این کشور خواهد بود و باید بدانیم در چه زمینی قرار است پا بگذاریم.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی درباره زمینه‌های فعالیت این بنیاد در بازه زمانی حضور فعالان نشر هند در نمایشگاه سال ۱۴۰۳ تهران ادامه داد: با توجه به اینکه سند آموزشی ۲۰۲۰ دولت هندوستان، اموزش زبان فارسی به‌عنوان یکی از ۱۰ زبان قابل تدریس مدارس این کشور در دستور دولت هند قرار گرفته و بنیاد سعدی برای تالیف آموزش زبان فارسی درهند، اقدام کرده است.

مقام مشورتی بنیاد سعدی درباره کتاب‌های آموزش زبان فارسی

فلاحت‌پیشه افزود: مجلدهای نخست این مجموعه آماده شده و مجلدهای بعدی نیز درحال آماده‌سازی است. بی‌تردید حضور طرف هندی در ایران فرصتی است که بنیاد سعدی در مقام مشورتی، کتاب‌های این مجموعه را در بوته نقد و نظر موسسات فرهنگی و انتشاراتی هند قرار دهد؛ بنابراین بنیاد سعدی، به حضور فعالان فرهنگی هند در ایران، در قالب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دید یک فرصت نگاه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها