چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
ایبنا خلأ اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب را پوشش داده است

کیوان نقره‌کار، کارآفرین ملی و فعال حوزه رسانه معتقد است: ایبنا به‌عنوان رسانه تخصصی حوزه کتاب با ۱۷ سال فعالیت، توانسته خلأ اطلاع‌رسانی برای علاقه‌مندان و همه افراد ذی‌نفع در زنجیره‌ کتاب را پوشش دهد.

کیوان نقره‌کار، کارآفرین ملی و فعال حوزه رسانه با حضور در غرفه ایبنا در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران، با اشاره به فعالیت ایبنا به‌عنوان یک رسانه تخصصی، عنوان کرد: این روزها نگاه تخصصی به هر عرصه‌ای روز به روز جدی‌تر می‌شود و متخصصان تاثیرگذارتر هستند، شاید چند سال پیش یک رسانه می‌توانست یک ستون، بخش یا صفحه‌ای را به حوزه‌های مختلف اختصاص دهد اما امروز شاهدیم که درباره موضوعات مختلف، رسانه‌های تخصصی وجود دارند.

وی ادامه داد: این موضوع چند حُسن دارد؛ نخست اینکه مردم آگاه شده‌اند و با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف، امکان اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر کرده است و همین موضوع به عمق بیشتر مخاطبان کمک کرده است.

نقره‌کار با بیان اینکه مخاطبان این روزها به دنبال اطلاعاتی متناسب با توانمندی، تخصص، کارکرد و علاقه‌مندی‌هایشان هستند، عنوان کرد: رسانه‌های تخصصی این روزها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و باید این دقت را داشته باشند که متناسب با مخاطب و جامعه هدف‌شان به‌روز باشند و نوآور باشند، چون امکان دارد مخاطب به سراغ سایر رسانه‌ها بروند.

وی افزود: ایبنا به‌عنوان رسانه تخصصی حوزه کتاب ۱۷ سال فعالیت، یک لازمه و ضرورت برای حوزه نشر بود و توانسته است خلأ اطلاع‌رسانی برای علاقه‌مندان و همه افراد ذی‌نفع در زنجیره کتاب را پوشش دهد.

نقره‌کار با بیان اینکه اگر به‌دنبال یک رسانه معتبر و پایگاه اطلاع‌رسانی دقیق در حوزه کتاب هستیم، می‌توانیم به ایبنا مراجعه کنیم، گفت: در این رسانه نه‌تنها اخبار حوزه کتاب بلکه می‌توانیم اطلاعات خود را درباره زنجیره حوزه چاپ و نشر افزایش دهیم، این رسانه توانسته است رسالت خود را انجام دهد، در این میان باید استفاده از فناوری را در عرصه‌های خبری افزایش دهد.

به‌گفته وی، این روزها استفاده از فناوری‌های نوین برای همه رسانه‌ها توصیه می‌شود به‌خصوص برای ایبنا که یک رسانه تخصصی کتاب است؛ توصیه می‌شود فقط به خبرهای مکتوب محدود نشود و خبرنگاران آن به دانش روز مجهز شوند و از آن در تولید محتوا بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها