دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
۴ اثر کودک و نوجوان پیشنهاد مجری برنامه کودک تلویزیون برای خرید از نمایشگاه

فاطمه امینی، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون، سه مجموعه کتاب و یک رمان نوجوان را برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ به مخاطبان ایبنا پیشنهاد کرد.

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آن‌ها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. فاطمه امینی، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره کتاب دلخواه و محبوبش در کودکی گفت: کتاب مورد علاقه من در زمان کودکی و نوجوانی مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» بود. من تمام جلدهای آن را داشتم و هر کدام را چندین‌بار با لذت خوانده بودم. مجموعه‌های مختلف «به من بگو چرا» را هم برادرم داشت. او تمام مطالب آن را حفظ بود و برای من هم توضیح می‌داد. این کتاب جزو کتاب‌های پرمخاطب ما بچه‌های دهه ۶۰ بود و همیشه برایم جذابیت داشت.

او درخصوص اینکه کتاب‌های کودک و نوجوان فقط برای مخاطبان کودک و نوجوان است یا مخاطب بزرگسال هم می‌تواند برای خود و کودک درونش کتاب بخواند؟ بیان کرد: حالا که در سال‌های بزرگسالی هستم خیلی وقت‌ها خیلی از کتاب‌های کودک و نوجوان را از نمایشگاه کتاب مخصوصاً برای خودم می‌خرم؛ به جز داستان متنی کتاب که برایم جذاب است، تصاویر و تصویرگری‌ای نیز که در کتاب‌های کودک و نوجوان وجود دارد برای من خیلی جذاب است. به عقیده من این کتاب‌ها برای خیلی از بزرگسالان هم مخصوصاً آن‌هایی که حال کودک درون‌شان خوب و شاد است و دوست دارند که این تصاویر و رنگ‌ها را ببینند و لذت ببرند مناسب است. گرافیک‌هایی که در کتاب‌ها پرداخت می‌شود، بسیار جذاب است و خودم عاشق این کتاب‌ها هستم. بعضی از کتاب‌ها مثل «شازده کوچولو» که در ابتدا فکر می‌کنیم کودکانه هستند اتفاقاً پر از فهم و درک و آگاهی‌اند و برای تمام سنین هستند.

این مجری برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون به مناسبت برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، چند کتاب کودک و نوجوان نیز به مخاطبان ایبنا معرفی کرد که عناوین آن‌ها عبارت‌اند از: مجموعه «حواست را جمع کن» به قلم فهیمه سیدناصری از انتشار قاصدک (واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر)، مجموعه «زنان و مردانی که ایران را ساخته‌اند» از انتشارات شهر قلم، رمان «پاستیل‌های بنفش» ترجمه آناهیتا حضرتی کیاوندانی از انتشارات پرتقال و مجموعه «خودم می‌خوانم» از انتشارات افق.

فاطمه امینی در تکمیل صحبت‌های خود بیان کرد: والدین برای علاقه‌مندکردن کودکان و نوجوانان به مطالعه از کتاب‌های صوتی و پادکست‌های مختص کودک و نوجوان استفاده کنند. آن‌ها را در خانه و در کنار هم بشنوند و لذت ببرند. شنیدن این پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی باعث می‌شود کودکان و نوجوانان نیز به مرور علاقه‌مند شوند که خودشان کتاب‌ها را ورق بزنند و مطالعه کنند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط