یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کتابخانه بزرگ خانگی؛ رهاورد حضور هر ساله پیشکسوت فرهنگی در نمایشگاه‌های کتاب

خراسان جنوبی- پیرمرد ۷۴ ساله بیرجندی با حضور هرساله در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب، برای خودش کتابخانه‌ای بزرگ در خانه فراهم کرده است.

مهدی افتخاری دارنده بزرگترین کتابخانه شخصی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: من متولد آذرماه ۱۳۲۸ هستم تحصیلات ابتدایی خود را تا ابتدای متوسطه در بیرجند گذراندم و دیپلم را در زاهدان گرفتم و ادامه تحصیل را در مشهد و تهران در رشته برق گذراندم.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ سال در آموزش و پرورش و در کسوت معلمی و رئیس دبیرستان و معاون هنرستان فعالیت کرده است، بیان کرد: من از همان دوران کودکی به کتاب علاقه داشتم و همیشه کتاب می خواندم و کتاب می خریدم.

مهدی افتخاری با بیان اینکه از سن ۱۴ سالگی شروع به جمع آوری کتاب کردم، افزود: تاکنون که قریب به ۶۰ سال از راه اندازی این کتابخانه شخصی گذشته است، بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب جمع آوری کرده و در کتابخانه منزلم قرار داده‌ام.

وی بیان کرد: عمده کتاب‌های من در مورد ادبیات، تاریخ، پزشکی، روانشناسی، جغرافیا و … است.

دارنده بزرگترین کتابخانه شخصی خراسان جنوبی ادامه داد: این تعداد کتاب را در سفرهایم به شهرهای مختلف خریداری کرده‌ام و هر زمان هم که نمایشگاه بین المللی در تهران برگزار می شود در این نمایشگاه‌ها شرکت می کردم و کتاب های مختلفی را خریداری و جمع آوری می کنم.

افتخاری عنوان کرد: این کتابخانه ام را در اختیار دوستان، آشنایان و اقوام نیز قرار می دهم و بیشتر دوستان برای پیدا کردن کتاب موردنظرشان راهی کتابخانه ام می شوند و از اینکه بتوانم به کسی کتابی قرض بدهم و در مسیر علم کمکی کرده باشم، بسیار خوشحال می شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط