دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
قرارگاه ترویج دفاع مقدس باید در خوزستان تشکیل شود

خوزستان- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: دفاع مقدس مثل نگینی در خوزستان می‌درخشد و برای سرمایه‌گذاری این نگین در استان خوزستان باید قرارگاه ترویج فرهنگ مقدس تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز ، سرهنگ عباس بایرامی ظهر دوشنبه در آیین رونمایی از 120 عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از نویسندگان این حوزه اظهار کرد: بسیار خرسندم که در هفته دفاع مقدس به جایی آمدم که دوران خوش جوانی را با رزمندگان گذراندم و در چهل و سومین پاسداشت حماسه ایران، وظیفه ما در برابر این دفاع سنگین‌تر می‌شود.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه هر چند همه استان‌ها به نحوی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند اما بیشترین حجم حمله‌ها و فشارهای سنگین در استان خوزستان بوده است، عنوان کرد: این استان با توجه به جغرافیای نزدیک به خطوط دشمن بیشتر مورد فشار جنگ قرار گرفت و تاکنون در خوزستان در زمینه دفاع مقدس خوب کار شده اما وسعت کار همچون اقیانوسی بیکرانی است که باید گشت و استخراج کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با توضیح اینکه در زمینه محور کار تاریخ و ادبیات و نقش جامعه در استان خوزستان کمتر پرداخته شده است، اذعان کرد: هر اندازه بتوانیم به تولیدات سوژه‌ای، درست و پخته‌تر دست بیابیم به همان مقیاس، کشور بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. و باید به تعداد هر شهید بتوانیم یک کتاب بنویسیم.
 
وی خوزستان را نگین درخشان دفاع مقدس دانست و گفت: در زمینه دفاع هر چقدر سرمایه‌گذاری کرده و به نکات ریز  بپردازیم ، قطعا می‌توانیم به روایت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنیم و درخواست من به مسئولان استان تشکیل قرارگاه ترویج دفاع و نهضت کارگاهی در استان است.

سرهنگ بایرامی با تأکید به تربیت نسل جوان در نهضت کارگاهی بیان کرد: همانطور که از سال گذشته ما توانستیم در تهران برای 14 هزار نوجوان و جوان، نهضت کارگاه آموزشی برگزار کنیم باید درخوزستان نیز برای کشف و مکتوب کردن روایت‌ها برای تربیت نسل جوان این نهضت برگزار شود تا از این طریق خوراک قرارگاه که سوژه‌یابی است، تأمین شود.
 
نماینده ولی فقیه  خوزستان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سرآغاز ولایت امام عصر(عج)گفت: روح حاکم در ادبیات دفاع مقدس برگرفته از اسلام است و اسلام از زمان پیامبر در همه جنگ‌ها پیروز میدان بود و در جنگ 8 سال با تجهیزات اندک نظامی ، توانستیم بر دشمن پیروز شویم.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد با بیان اینکه هنر معجزه می‌کند، افزود:  قلم زدن در حوزه دفاع مقدس کاری ارزشمند است و باید بتوانیم روح حاکم بر دفاع مقدس را به نسل فعلی انتقال دهیم.

در این مراسم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: با توجه به مشکلات و کمبود امکانات از نگاه ما نویسندگان  مورد بی مهری قرار گرفتند اما امروز دست نویسندگان را می‌بوسم و  می‌کوشیم در خوزستان که پایگاه شهادت، مردانگی و دلداگی است کاری انجام دهیم که برای آیندگان ماندگار شود.

 سردار حاجتی با تأکید بر رونمایی از 120 عنوان کتاب  که از این تعداد  20 عنوان کتاب صوتی است، بیان کرد: امسال تلاش کردیم از 120 عنوان کتاب رونمایی از  56 نویسنده تجلیل کنیم اما امیدواریم در سال آینده از 200 عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و به زندان‌ها، مساجد و مدارس اهدا کنیم.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج)خوزستان نیز در این مراسم گفت: برای کنگره سرداران هدف‌گذاری ما بر انتشار 200جلد کتاب است و امروز بخشی از این کار بزرگ انجام شد و امیدواریم تا اخر سال این تعداد بیشتر شود و تلاش می‌کنیم دو کتاب برجسته در سطح ملی و فراملی مورد تفریظ رهبری قرار گیرد.

سردار حسن شاهوارپور افزود: نوشتن در حوزه دفاع مقدس کاری ارزشمند است و یکی از موضوعات بسیار مهم درس‌ها و عبرتی بود که در این حادثه اتفاق افتاد و امروز برای شکستن بن بست جنگ باید از رویکرد علم و دانش در همه زمینه‌ها بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها