یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
«نمایشگاه کتاب دفاع مقدس» در اراک برپا شد

مرکزی- «نمایشگاه کتاب دفاع مقدس» در مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک، گشایش یافت.

بابک روزبه مدیر دفتر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک گفت: در این نمایشگاه تعداد ۱۲۰ عنوان کتاب و منابع صوتی در حوزه دفاع مقدس که از سال ۸۸ تاکنون منتشر شده است، در مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، به نمایش و عرضه شد.

وی افزود: هر ساله ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس با موضوعات مختلف خاطره، آثار پژوهشی دفاع مقدس مرتبط با موضوعات استانی دفاع مقدس در سطح استان چاپ و منتشر می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ادبیات جنگ در کشور ایران با عنوان ادبیات دفاع مقدس نامگذاری شده است.

روزبه ادامه داد: منبع بسیاری از رمان‌های بزرگ جهان نیز این واقعه تاریخی است که می‌توان گفت ادبیات جنگ را به عنوان بهترین ادبیات برای پرداختن به آثار فرهنگی، هنری و کتاب‌هایی که در این راستا منتشر می‌شوند، قلمداد کرد.

وی تاکید کرد: حوزه ادبیات جنگ و دفاع مقدس را باید به صورت مکتوب به نسل آتی جامعه منتقل کرد و می‌طلبد نویسندگان حوزه ادبیات استان مرکزی به تولید و مکتوب کردن این آثار توجه ویژه داشته باشند و در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را با دفتر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشته باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها