دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
عنوان پایتختی کتاب ایران موجب ارتقای البرز در حوزه کتابخوانی می‌شود

البرز- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران توسط کرج موجب ارتقای همه جانبه استان در حوزه کتابخوانی خواهد شد.

علی معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، با اشاره به اینکه نام کرج در میان 12 شهر راه یافته به مرحله نهایی هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران است، گفت: همه دستگاه‌های متولی در استان به جد تلاش می‌کنند تا کرج بتواند عنوان پایتخت کتاب ایران را از آن خود کند.

وی گفت: کارشناسان این رویداد ملی فردا سه شنبه 28 شهریورماه در کرج حضور می‌یابند تا ظرفیت‌های موجود را ارزیابی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تاکید کرد: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران توسط کرج موجب ارتقای همه جانبه استان در حوزه کتابخوانی خواهد شد.

معدنی پور در ادامه با تاکید بر اینکه برای ترویج کتابخوانی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود، گفت: از همه ظرفیت‌ها و ایده‌های خلاقانه در حوزه کتاب استقبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در کتابخانه‌های «امیرکبیر» و «علامه حلی» به نابینایان و ناشنوایان خدمات تخصصی ارائه می‌شود، گفت: احداث کتابخانه‌های تخصصی در دستور کار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز کتابخانه مرکزی ندارد، گفت: استانداری البرز به دنبال آن است تا یکی از ساختمان‌های زندان رجایی شهر که به تازگی تخلیه شده را به کتابخانه مرکزی اختصاص دهند.

«پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیئت انتخاب بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشند، اعطا می‌شود
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها