چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
همایش قصه‌گویی مادر و فرزند در دژگان برگزار شد

هرمزگان- به منظور احیای فرهنگ قصه‌گویی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در غرب هرمزگان، همایش قصه‌گویی مادر و فرزند در دژگان برگزار شد.

مدیر  کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، گفت: در راستای همکاری کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر و کتابخانه دژگان مراسم ویژه‌ای به منظور احیاء فرهنگ قصه گویی، آشنایی فرزندان با مادران قصه‌گو روستای دژگان و اشاعه فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.

عبدالواحد حسینی گزیر افزود: این مراسم به پیشنهاد حنیفه برهنجت کتابدار راسخ و همکاری محفوظه صالحی مدیر کتابخانه دژگان و دیگر فعالان مشتاق این دیار در مدرسه تاریخی محمدیه دژگان برگزار شد و بالغ بر ۱۰۰ مادر و فرزند مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: در این محفل ادبی، مادران با قصه‌های شیرین خود توجه کودکان را جلب کرده و متقابلا کودکان و نوجوانان با خوانش کتاب و شعر مادران را مشتاق کتاب کردند.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف مشترک باشگاه دژ دژگان و کتابخانه راسخ گزیر، جذب هرچه بیشتر اقشار مختلف به سمت کتابخانه و آگاه کردن مردم به اهمیت‌ کتاب و کتابخوانی است.

حسینی گزیر ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت مسئولان کتابخانه دژگان و دیگر فعالان حوزه کتاب این روستا، همچنین اقشار مختلف مردم، شورا، دهیاران و امام جمعه تعداد باشگاه‌های کتابخوانی دژگان و توابع افزایش یابد و کتابخانه دژگان به محل تشکیل جلسات فرهنگی و کتابخوانی این دهستان تاریخی تبدیل شود.

در سفر هفته گذشته طرح «کتابگردون گزیر» با محوریت کتاب به دعوت باشگاه کتابخوانی «دژ» به دهستان دژگان، تفاهم‌نامه همکاری بین عبدالواحد حسینی مدیر کتابخانه راسخ گزیر و عبدالله بازافکن مدیریت فرهنگی منطقه دژگان به امضا رسید و این تفاهم‌نامه از زمان امضا اجرایی شد و همچنان ادامه دارد.

دهستان دژگان، یکی از دهستان‌های بخش مهران شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. مرکز این دهستان، روستای دژگان در فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس و حدود ۸۰ کیلومتری شرق روستای گزیر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها